Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Evde Bakım ve Geriatri Hemşireliği | HTP 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hasta/sağlıklı birey ve ailesinin yaşadıkları ortamda gereksinim duydukları hemşirelik bakım hizmetlerini tanımlama, uygulama ve değerlendirme, evde bakım hizmetlerini geliştirmek için araştırmalar yapabilme, hastane ve hastanın yaşadığı ortam ile koordinasyonu sağlama, evde bakım sağlayan sağlık profesyonelleri ile iletişim kurabilme yeterliliği kazandırmaktır. Yaşlı bireylerin bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, yaşlıdaki sorunları saptayabilme, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve geriatri alandaki ilerlemeler konusunda bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | Yatağa bağımlı ve kronik hastalarda evde bakım |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Evde bakımın tanımı ve gelişim sürecini açıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Dünyada ve Türkiye?deki evde bakım hizmetlerini açıklar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Evde bakım hemşiresinin görev ve sorumluluklarını tanımlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Evde bakım hizmetlerinin sağlık mevzuatındaki yerini bilme ve önemini tartışır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Evde Bakımda etik ve kültürel değerleri bilme ve hasta ailesinin süreci yönetmesinde bu yönde yardımcı olur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Hastanın taburcu olmasından itibaren evde bakım alma sürecini değerlendirebilme, planlama ve uygun hemşirelik girişimlerini uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
7 | Evde sağlık hizmeti alan hastanın bakım planıyla ilgili hasta ailesinin de süreci yönetmesinde aileye yardımcı olur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
8 | Evde bakım hizmetlerinin koordinasyonunu yaparak hasta ve ailesine sağlık eğitimi verir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
9 | Geriatrik bireye ilişkin gerekli kuramsal bilgi ve uygulama becerilerini kazanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
10 | Geriatri hemşireliğine ilişkin temel kavramları bilme. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
11 | Yaşlı bireyin bakımı ile ilgili temel ve güncel bilgiyi kavrayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
12 | Diyabette korumanın ve erken tanının önemini kavrayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
13 | Geriatri konusunda sahip olduğu teorik bilgiyi, yaşlı bireyin bakımına aktarabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
14 | Etkili hemşirelik bakımı planlama, uygulama ve değerlendirebilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
15 | Geriatride sürekli bakım konusunda bilgi ve beceri kazanabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evde Bakım Ve Tedavi Hizmetlerinin Tanımı, Ekibi | |
2 | Dünyada Evde Bakım Hizmetleri -Türkiye'de Evde Bakım Hizmetleri | |
3 | Sağlık Mevzuatında Evde Bakım Hizmetleri | |
4 | Evde Bakım Hemşiresinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları | |
5 | Evde Bakımda Etik ve Kültürel Yaklaşım | |
6 | Evde Bakımda Hasta ve Ailesinin Eğitimi | |
7 | Yatağa Bağımlı ve Kronik hastalarda evde bakım | |
8 | Türkiye Ve Dünyada Yaşlı Popülasyonu Yaşlılık Tanımı Ve Sınıflandırılması | |
9 | Yaşlı Bireyin Değerlendirilmesi Ve Fizyolojik Değişiklikler | |
10 | Yaşlılıkta Beslenme | |
11 | Yaşlılıkta Ağrı Ve Bakımı | |
12 | Yaşlılıkta Demans/Alzheimer | |
13 | Yaşlılıkta Rehabilitasyon/ Yaşam Kalitesi Ve Evde Bakım | |
14 | Yaşlılıkta Osteoporoz |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fadıloğlu Ç., Doğan F.,Ertem G.:Evde Bakım Kitabı.İzmir.2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |