Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim | SBF 380 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. MUHAMMET YENİYURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersle; genel olarak öğrencinin iletişim kavramı, iletişim süreci, iletişim türleri, iletişim modelleri, iletişimin engelleri ve aşma yolları, örgütsel iletişim, örgütsel iletişimin iyileştirilmesi,bilgi sistemleri ve iletişim, kitle iletişim ve halkla ilişkiler gibi konuların önemini kavramasını sağlamak, bireysel, grupsal, iş ve sosyal yaşamda iletişimin önemini vurgulamak, bireysel imaj ve itibarda iletişimin önemini anlatmak,öğrencinin sözlü, yazılı ve beden dili iletişim yeteneğini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Genel olarak öğrencinin iletişim kavramı, iletişim süreci ve işleyişi, iletişim türleri ve şekilleri, iletişim modelleri, iletişimin engelleri ve aşma yolları, örgütlerde iletişim, örgütsel iletişim biçimleri ve örgütsel iletişimin iyileştirilmesi, örgütsel iletişim ağ modelleri ve teknolojileri, bilgi sistemleri ve iletişim, kitle iletişim ve halkla ilişkiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramını, iletişimin unsurlarını ve fonksiyonlarını öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Enformasyon, telekomünikasyon ve diğer benzer kavramların iletişimle ilgisini öğrenir | Rol Oynama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
3 | İletişim süreci ve aşamalarını öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | İletişim türlerini ve şekillerini öğrenir | Rol Oynama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
5 | İletişimi açıklayan modelleri ve iletişimde etki modelini öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Örnek Olay, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
6 | İletişimin engellerini ve bunları ortadan kaldırma yollarını öğrenir | Rol Oynama, Tartışma, Soru-Cevap, Altı Şapka, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
7 | Örgütsel iletişimi, şekillerini ve önemini kavrar | Anlatım, Örnek Olay, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
8 | Örgütsel iletişimin işleyişini öğrenir | Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
9 | Örgütsel iletişimin iyileştirilmesini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
10 | Örgütsel iletişim ağ modellerini ve iletişim teknolojilerini öğrenir | Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
11 | Bilgi sistemleri ve iletişim bakımından önemini kavrar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
12 | Kitle iletişim, unsurları ve modellerini öğrenir | Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | İnsan ilişkileri ve halkla ilişkiler konularını kavrar | Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve kavramsal çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İletişim ve benzer kavramlarla ilişkisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | İletişim süreci ve işleyişi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | İletişim türleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | İletişim şekilleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | İletişim modelleri, iletişimde etki modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | İletişimin engelleri ve aşma yolları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Arasınav | |
9 | Örgütsel iletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Örgütsel iletişimin işleyişi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütsel iletişim ağ modelleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Bilgi sistemleri ve iletişim | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Kitle iletişimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Halkla ilişkiler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tutar, Hasan, Yılmaz, M.K (2012) İletişim (Genel ve Örgütsel Boyutuyla), Seçkin Yayınları, Ankara |
Ders Kaynakları | Aktaş, Ş. - O. Gündüz; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınları, Ankara, 2001. Atabek, Ümit; İletişim ve Teknoloji, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2001 Bovee, C. L., Thill, J. V. (2000). Business Communication Today, New Jersey: Prentice Hall, Devrim, James & W. Tankard; Communication Theories, Origins, Methods and Use in the Mass Media, Longman, New York 1992. Gökçe, Orhan; İletişim Bilimine Giriş, Turhan Kitapevi, Basım-Yayın Ltd. Şti., Ankara, 1998 Gürgen, Haluk; Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınları, İstanbul 1997. Baltaş, Z. Ve Baltaş, A (2000), Remzi Kitabevi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
6 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 12 |
2. Kısa Sınav | 13 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |