Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Demokrasi | CEK 353 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ADEM UĞUR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ADEM UĞUR, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Mert ÖNER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demokrasinin yaralarını iş hayatında elde edebilmek için öğrencilere şimdiden çalışnaların karara katılımının önemini vurgulama ve katılım bilincini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Demokrasini anlamı ve önemini, endüstride demokratik uygulamaların tarihi gelişimi ve günümüze yansımaları, çalışma hayatında yönetime katılmanın fayda ve sakıncaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demokrasiye ve yararlarına inanan kişi olur | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Kararlara katılımı özendiren kişi olur | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Çalışmadan çok uzlaşı kültürü edinen birey olur | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
4 | Tarafların E.D. ye bakışlarını anlar | Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | E.D nin dünyadaki uygulamaları görülmüş olur | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav, |
6 | Türkiyedeki E.D. uygulaması görülmüş olur | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Yeni yönetim tekniklerinde yönetime katılmanın önemini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Ekonomik sosyal konseyin amacını ve çalışma şeklini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Türk sendikalarının ED'ye yaklaşımlarını görmüş olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi kavramı ve endüstride kullanımı | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
2 | E.D. anlam ve önemi | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
3 | E.D. nin tarihi gelişimi | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
4 | E.D. ye benzer kavramlar ve uygulamalar | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
5 | Dünyada E.D. uygulamaları | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
6 | E.D. yi etkileyen unsurlar | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
7 | Siyasal demokrasi ve E.D. | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
8 | vize | |
9 | E.D. yanında ve karşısında olan görüşler | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
10 | Türkiye´de E.D. uygulamaları | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
11 | Japon E.İ. veE.D. | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
12 | Yeni yönetim teknikleri ve E.D. | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
13 | Ekonomik ve sosyal konsey | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
14 | Sendikalar ve E.D. | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kaynaklar |
Ders Kaynakları | Atilla dicle, Endüstriyel Demokrasi, 1980 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |