Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye’De İstihdam Politikaları | CEK 463 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif ALP |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye´de işsizlikle mücadele etmeyi ve istihdamı arttırmayı amaçlayan istihdam politikalarını incelemektir. |
Dersin İçeriği | İstihdam ve İşsizlik Kavramları, İstihdam Politikaları: Amaç, Önem ve Uygulamaları, Uygulama Sonuçları, Türkiye İstihdam ve İşsizliğin Durumu ve Türkiyede İstihdam Politikaları Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstihdam ve işsizlik ile ilgili temel terimleri ve kavramları açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İstihdam ve işsizliğe ilişkin verileri toplar, inceler ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | İstihdam ve işsizlikle ilgili gelişmeleri nicel ve nitel olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İstihdam politikalarının amacını ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | İstihdam politikalarının işsizlikle mücadeledeki rollerini ve işlevlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Türkiye´deki istihdam politikalarını ve uygulamalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstihdam ve İşsizlik Kavramları | |
2 | İstihdam Politikaları: Amaç, Önem ve Uygulamaları | |
3 | Aktif İstihdam Politikaları Türleri | |
4 | Aktif İstihdam Politikaları Türleri | |
5 | Pasif İstihdam Politikaları Türleri | |
6 | Pasif İstihdam Politikaları Türleri | |
7 | Aktif İstihdam Politikaları´nın Sonuçları | |
8 | Pasif İstihdam Politikaları´nın Sonuçları | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Türkiye İstihdamın Genel Durumu | |
11 | Türkiye İşsizliğin Genel Yapısı | |
12 | Türkiye´de Aktif İstihdam Politikaları Uygulamaları | |
13 | Türkiye´de Pasif İstihdam Politikaları Uygulamaları | |
14 | Genel Bir Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Biçerli, M. Kemal (2007), Çalışma Ekonomisi, Beta Basım A.Ş., İstanbul Varçın, Recep (2004), İstihdam ve İşgücü Piyasası Politikaları, Siyasal Kitabevi, Ankara. Biçerli, M. Kemal (2004), İşsizlikle Mücadelede Aktif İstihdam Politikaları, Anadolu Üniversitesi yayınları No: 1563, Eskişehir. Gül, Ekrem, Aykut Ekinci ve Serkan Konya (2009), Türkiye´de İstihdam Politikaları: Yapısal Bir Analiz, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma ve bunları çalışma ortamında kullanabilme | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olma | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilme, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olma | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilme | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma. | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olma; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |