Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Politikasına Giriş | SBK 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk Köktaş |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kamu politikaları disiplinini tanımak, kamu politikaları modelleri ve karar verme yöntemlerini öğrenmek, karar tasarıları ve politika önerileri oluşturabilmek ve kamu politikalarını analiz edebilme becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kamu politikasının tanımlanması ve temel özellikleri, kamu politikası tipolojileri, kamu politikası analiz modelleri ve modellerin kullanımı, karar verme yöntemleri, kamu politikası süreci. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu politikasını, türlerini ve temel özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
2 | Kamu politikası teorilerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Politika değişim modellerini bilir ve kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, |
4 | Kamu politikası sürecini analiz edebilir. | Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kamu politikaları ve kararların oluşum süreçlerini politika modellerini kullanarak açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Kamu politikası ve karar önerileri geliştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu politikasının tanımlanması, çeşitleri ve özellikleri | |
2 | Kamu politikasının tarihsel gelişimi | |
3 | Kamu politikası aktörleri | |
4 | Kamu politikası sorununun ortaya çıkması ve gündem oluşturma | |
5 | Kamu politikalarının formüle edilmesi | |
6 | Kamu politikalarının kanunlaşması | |
7 | Kamu politikalarının uygulanması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamu politikalarının değerlendirilmesi | |
10 | Kamu politikalarının değişimi | |
11 | Politika değişim modelleri | |
12 | Kamu politikası transferi ve öğrenme | |
13 | Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi | |
14 | Ödevlerin sunumu ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Yıldız, Mete (2012), Kamu Politikası Ders Notları, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=66 - Köseoğlu, Özer (2017), Kamu Politikaları Ders Notları. |
Ders Kaynakları | - Yıldız, Mete ve Zahid Sobacı (2013), Kamu Politikası, Adres Yayınları, Ankara. - Köseoğlu, Özer (2013). “Meslek, Sanat ve Disiplin Olarak Kamu Politikası: Türkiye’ye İzdüşümleri”, Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 26, s. 4-36. - Köseoğlu, Ö. (2017), “Bilgi, Güç ve Siyasetin Kesişiminde Düşünce Kuruluşları: Kamu Politikaları Bağlamında Bir Analiz”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 15 (30), s.533-552. - Consodine, Mark (2020), Kamu Politikası Yapımı, Altunok, H. ve Gedikkaya, F. G. (Çev. Ed.), Ankara: Pagem Akademi. - Altunok, H. ve Gedikkaya, F. G. (2016). Kamu Politikaları Ansiklopedisi. Ankara: Nobel Yayınları. - Babaoğlu, C. (2017), “Kamu Politikası Analizine Yönelik Kavramsal ve Kuramsal Bir Çerçeve”, Yönetim Bilimleri Dergisi, 15 (30), s.511-532. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |