Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj | MYO 299 | 4 | 0 + 1 | 0 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ALAADDİN AĞCADAĞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN YILDIZ, Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ, Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN, Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, Öğr.Gör. KÜBRA ÜÇGÜL, Öğr.Gör. AYŞE EROĞLU, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, Öğr.Gör. ENES KARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla kurum ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir.Öğrencilerin görmüş oldukları teorik bilgileri işbaşında deneme ve deneyerek yerinde öğrenmelerinin sağlanması, bu yolla kurum ile tanışmaları ve sektöre girişleri için uygun ortamın oluşturularak motive edilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler bu ders kapsamında ''Yüksekokulu staj yönergesi"nde uygunluğu belirtilen işletme türlerinden birinde görev alacaklardır. İlgili öğretim elemanları danışmanı oldukları öğrencilerin işbaşı eğitimi ile ilgili yazılı ve rutin kontroller ile danışmanlık hizmetleri yerine getirilecek, kurumlarda ilişkiler yürütülecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurumda çalıştığı bölümün diğer bölümlerle ilişkilerini tanımlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
2 | Kurumun yer aldığı çevre elemanları ile ilişkilerini anlatır. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
3 | Bulunduğu bölümün işleyişinin etkinleştirilmesi hakkında değerlendirmede bulunur. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Çalıştığı bölümün sorunlarını tanımlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
5 | Çalıştığı süre boyunca kuruma katkısı olduğunu rapor eder. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
6 | İş arkadaşları ile ilişkilerini, birlikte çalışma koşullarını değerlendirir. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
7 | Kariyer gelişimini ve kariyer yolunu tasarlar. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
2 | İşletmenin tanınması ve oryantasyon eğitimi | |
3 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
4 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
10 | Günlük Rutinleri Öğrenmeye Başlamak, işleyişe yardımcı Olmak | |
11 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
12 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
13 | İlgili departmanda daha önce yardımcı olduğu görevleri tek başına yerine getirmek | |
14 | İşbaşı eğitimi raporununun yazılması ve dosyanın tamamlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|