Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi II | CGP 112 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ÖZLEM BOZYER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Çocuk gelişi ile ilgili temel kavramların öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Çocuğun gelişimiyle ilgili kavramlar, ilkeler, Doğum öncesi gelişimin özellikleri,Yeni doğan bebeğin özellikleri,Dil gelişimi,Dil gelişimi etkileyen faktörler,Dil gelişimi ile ilgili sorunlar,Duygusal gelişim ve Duygusal gelişimi etkileyen faktörler,Duygusal gelişimle ilgili sorunlar,Sosyal gelişim,Sosyal gelişime etki eden faktörler,Cinsel gelişim,Cinsel gelişime etki eden faktörler,Cinsel gelişimle ilgili sorunlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuğun gelişimiyle ilgili kavramlar, ilkeleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Doğum öncesi gelişimin özellikleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Yeni doğan bebeğin özellikleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Dil gelişimi, Dil gelişimi etkileyen faktörler ve Dil gelişimi ile ilgili sorunları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Duygusal gelişim, Duygusal gelişimi etkileyen faktörleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Duygusal gelişimle ilgili sorunları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Sosyal gelişim ve Sosyal gelişime etki eden faktörleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Cinsel gelişim, Cinsel gelişime etki eden faktörler ve Cinsel gelişimle ilgili sorunları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuğun gelişimiyle ilgili kavramlar, ilkeler | [1] Sayfa:96-108 |
2 | Doğum öncesi gelişimin özellikleri | [1] Sayfa:108-111 |
3 | Yeni doğan bebeğin özellikleri | [1] Sayfa:111-119 |
4 | Dil gelişimi | [1] Sayfa:119-127 |
5 | Dil gelişimi etkileyen faktörler | [1] Sayfa:127-139 |
6 | Dil gelişimi ile ilgili sorunlar | [1] Sayfa:139-146 |
7 | Duygusal gelişim ve Duygusal gelişimi etkileyen faktörler | [1] Sayfa:146-155 |
8 | YIL İÇİ SINAV | |
9 | Duygusal gelişimle ilgili sorunlar | [2] Sayfa:129-133 |
10 | Sosyal gelişim | [2] Sayfa:133-147 |
11 | Sosyal gelişime etki eden faktörler | [2] Sayfa:147-153 |
12 | Cinsel gelişim | [2] Sayfa:153-161 |
13 | Cinsel gelişime etki eden faktörler | [2] Sayfa:161-167 |
14 | Cinsel gelişimle ilgili sorunlar | [2] Sayfa:167-173 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Okul Öncesi Çocuğun Gelişimi ve Eğitimi(2007)Erdal Budak ve Ahmet Akbaş,Pozitif Yayn. İstanbul [2]Çocuğun Gelişiminde Okul Öncesi Eğitim (2001)Fahrettin TOS,Kariyer Yayınları İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çocuk ve Gençlik Hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek | ||||||
4 | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak | ||||||
6 | Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak | ||||||
7 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak. | ||||||
8 | Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak | ||||||
9 | Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak | ||||||
10 | Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
11 | İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak. | ||||||
12 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır, çocuk hakları ve korunması ile ilgili uygulamaları izler ve işbirliği yapar. | ||||||
13 | Drama, oyun, müzik ve animasyon etkinliklerini planlayabilir ve uygulayabilir. | ||||||
14 | Çocuk gelis¸imine ve çocukların bilis¸sel, dil, sosyo duygusal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |