| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Antioksidan Aktivite Analiz Yöntemleri | GDM 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tez aşamasındaki yüksek lisans öğrencilerinin gıda mühendisliği ve gıda bilimi alanında yapılan çalışmalarda sıkça baş vurulan antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri ile ilgili eksikliklerinin teorik bilgileri yanında laboratuarda yapılacak uygulamalarla giderilmesi. |
| Dersin İçeriği | Hidrojen atomu transferi, elektron transferi ve radikal temizleme temellerine dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Antioksidan aktivite ölçüm yöntemlerinin prensiplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Antioksidan aktivite ölçüm yöntem metotlarını kavrar | Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Antioksidan aktivite testlerinin uygulanacağı şartları kavrar | Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı ve antioksidan etki | |
| 2 | Doğal, yapay antioksidanlar ve gıda endüstrisinde kullanımları | |
| 3 | Hidrojen atomu transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 4 | Hidrojen atomu transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 5 | Hidrojen atomu transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 6 | Elektron transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 7 | Elektron transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 8 | Elektron transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Radikal temizleme temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 11 | Radikal temizleme temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 12 | Radikal temizleme temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
| 13 | Ödev sunumları | |
| 14 | Ödev sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yrd. Doç. Dr. Omca DEMİRKOL, Antioksidan Aktivite Analiz Yöntemleri Ders Notları. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında literatür araştırması yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verilerden hareket ederek kullandığı bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikirlerle yöntemler geliştirme yeteneği; sistem, süreç veya ürün tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kapsamı hakkında ayrıntılı bilgi edinebilme | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri iyi analiz etme, bunlara ulaşma ve değerlendirmede doğru yolu izleme kabiliyeti | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşabilme becerisi | X | |||||
| 9 | Verilerin elde edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; bunları etkili bir şekilde inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Antioksidan aktivite ölçüm yöntemlerinin prensiplerini kavrar | |||||||||||
| 2 | Antioksidan aktivite ölçüm yöntem metotlarını kavrar | |||||||||||
| 3 | Antioksidan aktivite testlerinin uygulanacağı şartları kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||