Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hamur Kimyası | GDM 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERPİL ÖZTÜRK MUTİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hamur bileşenleri, hamur oluşturma mekanizması ve çeşitli hamurların yapısı ve üretimleri hakkında bilgiler vermek |
Dersin İçeriği | Hamur bileşenleri ve bunları oluşturan öğelerin kimyasal yapıları, özellikleri, karşılıklı etkileşimleri; hamurda oluşan kimyasal ve biyokimyasal tepkimeler; Hamurun ve hamur ürünlerinin fiziksel, kimyasal ve fizikokimyasal özellikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Un bileşenlerinin (nişasta, protein, lipid) özelliklerini ve etkileşimlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
2 | Unlu mamüllerde kullanılan temel bileşenler ile hamur yapısına etkilerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
3 | Hamur oluşma mekanizmasını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Unlu mamüller üretim teknolojisi konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Bazı unlu mamüllerin üretimini laboratuar koşullarında uygular | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Fırıncılık ürünlerinde kalite kontrol konusunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tahılların tanımı ve özellikleri | |
2 | Tahılların kimyasal bileşimi-Nişasta ve Gluten | |
3 | Gluten modelleri ve hamur oluşturma mekanizması | |
4 | Protein-lipid ve protein-karbonhidrat etkileşimleri | |
5 | Hamur bileşenleri: temel bileşenler | |
6 | Hamur bileşenleri: yardımcı bileşenler | |
7 | Mayalı hamurlar | |
8 | Ekmek üretim teknolojileri | |
9 | Bisküvi hamurları | |
10 | Kek hamurları | |
11 | Makarna hamurları | |
12 | Dondurulmuş hamurlar | |
13 | Diyetetik fırıncılık ürünleri | |
14 | Ekstrüzyon teknolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Power Point Sunusu (Yrd.Doç.Dr.Serpil Öztürk) |
Ders Kaynakları | [2] Hui Y.H., Corke H., De Leyn I., Nip W.Cross N.A., 2006. Bakery Products Science and Technology. Wiley Blackwell Publishig, ISBN-10: 0813801877, ISBN-13: 978-0813801872 [3] Arendt E.K., Bello F.D., 2008. Gluten-Free Cereal Products and Beverages (Food Science and Technology, International Series) ISBN-10: 0123737397, Academic Press; 1 edition (15 Jan 2008) [4] Sluimer P., 2005. Principles of Breadmaking Functionality of Raw Materials and Process Steps. American Association of Cereal Chemists, Inc. St. Paul Minnesota, USA [5] Blanshard, J.M.V., Frazier, P. J., Gaillard, T., 1988. Chemistry and Physics of Baking. The Proceedings of an International Symposium Organized by the Food Chemistry and the School of Agriculture of the University of Nottingham, Royal Society Chemistry. [6] Pomeranz, Y., 1988. Wheat: Chemistry and Technology. American Association of Cereal Chemists, Inc. 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında literatür araştırması yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verilerden hareket ederek kullandığı bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikirlerle yöntemler geliştirme yeteneği; sistem, süreç veya ürün tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kapsamı hakkında ayrıntılı bilgi edinebilme | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri iyi analiz etme, bunlara ulaşma ve değerlendirmede doğru yolu izleme kabiliyeti | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin elde edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; bunları etkili bir şekilde inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |