Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Analizi | UFI 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET ZEKİ AK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye Ekonomisinin Genel Görünümü, Tarihi Perspektifte Geçirmiş Olduğu Dönüşümler ve Güncel Ekonomik Sorunları Tartışmaktır.. |
Dersin İçeriği | Türkiye Ekonomisinin Genel Görünümü, Tarihi Perspektifte Geçirmiş Olduğu Dönüşümler ve Güncel Ekonomik Sorunlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekonomi politikasında 1980 dönüşümünün neden ve sonuçlarını özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | 1980 sonrası Türkiye ekonomisinde ortaya çıkan krizlerin yapısal dayanaklarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Türkiye Ekonomisine ilişkin verilerin analiz ederek ekonominin performansını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Türkiye ekonomisinin tarihsel yapısal dinamiklerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Dünyadaki ekonomik ve politik gelişmelerle Türkiyedeki ekonomi politikalarındaki değişimi ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Türkiye ekonomisinin yapısal sorunlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlıan Devralınan Miras, Cumhuriyetin Kuruluş Yıllarında Türkiye Ekonomisi | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
2 | Devletçilik ve Sonrası | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
3 | Toplumsal Dönüşümün Hız Kazanması, Planlı Dönem | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
4 | 1980 Dönüşümü, Parasal Politika ve Gelişmeler | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
5 | Kamu Kesimi Ekonomisi, Ekonominin Dış Dünyası | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
6 | Sermaye Kaynaklarının Kullanımı, Tarım Sektörü | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
7 | Sanayi ve Hizmetler Sektörünün Gelişimi | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
8 | Nüfus ve İşgücü, Çalışma Yaşamı | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
9 | Ulusal Üretim ve Bölüşümü, Ekonominin Genel Dengesi | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
10 | Dünya Ekonomisinde Türkiye, Uzun Dönemde Gelişme | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Sayfa |
11 | Krize Kilitlenmek: Türkiye Ekonomisinin Çeyrek Yüzyıllık Yolculuğu | Yentürk, N., (2003), Sayfa 1-129 |
12 | Kara Delik: Türkiye Ekonomisinde Yatırım Politikaları | Yentürk, N., (2003), Sayfa 1-129 |
13 | Türkiye Dünyanın Neresinde? Karşılaştırmalı IMF Uygulamaları | Yentürk, N., (2003), Sayfa 1-129 |
14 | Türkiye Ekonomisinin Güncel Sorunları | Öğretim Üyesi Ders Notları, Makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kepenek, Y., N. Yentürk.(1994), Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 6. Baskı, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 1) Yeldan, Erinç (2001), Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi: Bölüşüm, Birikim ve Büyüme, İstanbul: İletişim Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik ve finansal olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro, makro iktisat teorisi ve finansal iktisat hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakim olma ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma . | X | |||||
4 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
5 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
7 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 187 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |