Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Mikrobiyoloji | TMB 504 | 0 | 4 + 2 | 6 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAYFUR DEMİRAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TAYFUR DEMİRAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş kazalarını tanımlamak ve konuyla ilgili muhtemel iş kazalarını sınıflandırmak. Kaza istatistiklerini, maliyetlerini, korunma yöntemlerini ve öncelikle alınması gereken tedbirleri aktarılır. Kaza durumunda ilk müdahale uygulamaları hakkında bilgi akarılır. Enfeksiyon etkeni olan ajanların genetik özelliklerini ve bu özellikler çerçevesinde tanımlanmasını ve yöntemlerini öğretmek hedeflenmiştir. Bu amaçla dünya ve ülkemiz dâhilinde mevcut uygulamaların ne olduğu, hangi yaklaşımlar üzerinden moleküler yöntemler kullanılmaktadır konularına genel bir bakış öğrenim hedefleri arasındadır. |
Dersin İçeriği | Filogenetik ağaç ve mikrobial farklılığın tanımı. DNA ve RNA eldesi, hibrizasyon, polimeraz reaksiyonu, sonuçların değerlendirilmesi ve klinik öneminin vurgulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | DNA ve RNA yı öğrenme, ökaryotik, prokaryotik hücrelerdeki ve virüslerdeki farkları bilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Virüs, bakteri ve mantar yapılarında protein sentezini bilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Mikroorganizmalardan nükleik asitlerin saflaştırılmasını ve ölçmesini bilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Nükleik asit çoğaltılması olmaksızın yapılan moleküler testleri bilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Nükleik asit çoğaltmasına yapılan testleri bilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgilendirme | |
2 | DNA, RNA nedir? DNA çoğalması | |
3 | Bakteri DNA çoğalması | |
4 | Mantarlarda DNA´nın çoğalması | |
5 | Protein sentezi | |
6 | DNA eldesi | |
7 | RNA eldesi | |
8 | Hibridizasyon | |
9 | Sinyal amplifikasyonu | |
10 | Polimeraz zincir reaksiyonu | |
11 | Types of PCR | |
12 | qPCR (real time PCR) | |
13 | Melting analiz | |
14 | PCR ile kantitasyon |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
- Essential Microbiology, Stuart Hogg, The University of Glamorgan, UK, John Wiley & Sons Ltd, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mikroorganizmaları tür düzeyinde tanıma | X | |||||
2 | Hastalık yapış biçimlerini bilme | X | |||||
3 | hasta örneklerinden etken mikrorganizmaların tanımlanması ve antibiyotik etkinliklerinin belirlenmesi | ||||||
4 | Hasta örneklerinden mikroorganizmaların izole edilmesini bilme | X | |||||
5 | Mikroorganizmaların immün sisteme etkisi ve immün sistemin yanıtlarını bilme | X | |||||
6 | Hastane enfeksiyonu ve salgınlarla mücadeleyi bilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |