Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Adli Tıp | IAY 120 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Anatomi ve Fizyoloji |
Önerilen Seçmeli Dersler | Acil Durumda Etkili İletişim, Acil Hizmet Verenler İçin Psikoloji, Mesleki Etik |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞEYMA TRABZON |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Paramedik bakış açısıyla, Adli Bilimler ve Adli Tıp Alanında temel bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | T.C.’nde Adli Tıp yapılanması ve Adli Bilimler, Adli Tıp’ın uygulama alanları ve Adli Prosedür, Ölümün tanımı ve postmortem değişiklikler, Adli Otopsi temelleri ve teknikleri, Mekanik Yaralanmalar, Fiziksel, Biyolojik ve Kimyasal yaralanmalar, Ateşli silah yaralanmaları. Patlamaya bağlı yaralanmalar, Trafik Kazaları, Mekanik Asfiksiler, Cinsel saldırılar, Çocuk istismarı ve ihmali, Adli psikiyatri, İnsan hakları ihlalleri ve işkence, Zehirlenmeler, Alkol ve madde bağımlılığı, Tıp hukuku ve Malpraktis, Adli rapor türleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Adli vakaları değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Adli olgularla ceza yasaları arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Adli rapor türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Tıp hukuku ve malpraktis hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
5 | Adli otopsi temelleri ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Benzetim, | Sınav, Ödev, |
6 | Adli tıp terminolojisini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Adli Tıp; Prof. Dr. Sermet Koç, Yrd. Doç. Dr. Muhammet Can, Türk Tabipler Birliği: İstanbul Tabip Odası Yayınları, ISBN: 978-605-5867-33-1; İstanbul, 2010 |
Ders Kaynakları | [2] Adli Tıp; Prof. Dr. Zeki Soysal, Prof. Dr. Cansel Çakalır, İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları, ISBN: 975–404-540–2; İstanbul, 1999 [3] Forensic Pathology Reviews TSKO michael, 2005 Oppurtunities in Forensic Science Careers, Anita Hufft, VGM Career Books, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | ||||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | ||||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | ||||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Ara Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |