| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Eğitimi | TDS 109 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ekolojinin temel kural ve ilkeleri, ekosistemi oluşturan unsurlar ve bunların işlevleri, biyolojik ilişkiler ve insanlığın temel ekolojik sorunları ve çözüm yolları ile ilgili bilgi sahibi olabilmektir |
| Dersin İçeriği | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar; Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurlar; Besin zinciri ve besin ağı; Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler; Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri; Karasal ve sucul ekosistemler; İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları; Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma, Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları; Dünyada ve Türkiye’de çevre korumacılık. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ve ekosisteme ait tanımları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Ekosistemi oluşturan canlı ve cansız unsurları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Besin zinciri ve besin ağını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkileri anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Ekosistemlerde enerji ve madde döngüsünü anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 6 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Dünyada ve Türkiye’deki çevre korumacılık hakkında yorumlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurlar | |
| 3 | Besin zinciri ve besin ağı | |
| 4 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler | |
| 5 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri | |
| 6 | Karasal ve sucul ekosistemler | |
| 7 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları | |
| 8 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları | |
| 9 | Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma | |
| 10 | Yıl içi Sınavı | |
| 11 | Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları | |
| 12 | Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları | |
| 13 | Dünyada çevre korumacılık | |
| 14 | Türkiye’de çevre korumacılık |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Yıldız K. ve ark., Çevre Bilimi, Gündüz eğitim ve yayıncılık, 2007 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
| 10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | X | |||||
| 11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | X | |||||
| 12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | X | |||||
| 13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
| 15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çevre ve ekosisteme ait tanımları açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | Ekosistemi oluşturan canlı ve cansız unsurları tanımlar. | |||||||||||||||
| 3 | Besin zinciri ve besin ağını anlatır. | |||||||||||||||
| 4 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkileri anlatır. | |||||||||||||||
| 5 | Ekosistemlerde enerji ve madde döngüsünü anlatır | |||||||||||||||
| 6 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını açıklar | |||||||||||||||
| 7 | Dünyada ve Türkiye’deki çevre korumacılık hakkında yorumlarını anlatır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 91 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||