Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizyoloji | IAY 112 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan organizmasının fizyolojisini bölümleriyle incelemek ve öğretmek. Canlılık nedir? Fizyolojinin tanımı ve dalları, fizyoloji ile ilgili terimler,insan fizyolojine giriş ve tanımı, hücre tanımı, hücrenin bölümleri ve hücre zarının yapısı, hücrenin organellerine genel bakış, vücut sıvı bölükleri, uyarılabilen hücreler ve bioelektrikpotansiyeller, sinir hücresinde aksiyon potansiyeli, iskelet kasının yapı ve fonksiyonları, kasılmanın mekanizması, kan fizyolojisi, kan hücreleri ve immün sistem, duyu fizyolojisi, dolaşım ve solunum, sindirim sistemi, ürogenital sistem ve endokrin sistem fizyolojisine ilişkin temel kavramlar ve önemli fizyolojik mekanizmaları öğretmek.
|
Dersin İçeriği | Hücre, sinir, Kas, Kan ve dolaşım sistemleri, Solunum sistemi,endokrin sistem, duyu sistemi sindirim- boşaltım sistemleri ve metabolizma ve merkezi sinir sistemi fizyolojisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci insan vücudunun ve organizmayı oluşturan çeşitli hücre, doku, ve organ sistemlerinin işleyişini ve burada ortaya çıkan temel biyolojik olayların mekanizmasını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Hücrenin ve hücre zarının yapısı ve fonksiyonlarını; hücre organellerinin görevlerini öğrenir hücre fizyolojisi hakkında gerekli bilgileri edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin fonksiyonel yapısı ve işleyişi hakkında bilgilenir; refleks ve organize faaliyetler yolu ile bu sistemlerin homeostazisin sağlanmasındaki fonksiyonlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kanın görevleri ve eritosit, lökosit, trombositlerin fonksiyonlarının inceler, sedimentasyon, hematokrit kavramlarını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Kas-iskelet sisteminin temel fonksiyonlarını ve fizyolojik anatomisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | ) Sinir sisteminin temel fonksiyonlarını ve fizyolojik anatomisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoloji dersi genel tanıtım ve içerikleri | |
2 | Hücre fizyolojisi | |
3 | Kas fizyolojisi | |
4 | Sinir fizyolojisi | |
5 | Dolaşım sistemi fizyolojisi | |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi | |
7 | Sindirim sistemi fizyolojisi | |
8 | Sindirim sistemi fizyolojisi | |
9 | Endokrin sistem fizyolojisi | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Kan ve bağışıklık sistemi fizyolojisi | |
12 | Merkezi sinir sistemi fizyolojisi | |
13 | Duyu sistemi fizyolojisi | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Guyton hall ;Tıbbi Fizyoloji kitabı,Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen; Sağlık, Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Ruth Hull: Anatomy and Physıology; for therapist and healtcare professionals book, |
Ders Kaynakları | Guyton hall ;Tıbbi Fizyoloji kitabı,Prof. Dr. Berrak Ç. Yeğen; Sağlık, Yüksekokullar İçin Fizyoloji, Ruth Hull: Anatomy and Physıology; for therapist and healtcare professionals book, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak. | ||||||
8 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak. | ||||||
11 | Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak. | ||||||
12 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak. | ||||||
13 | Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
14 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak. | ||||||
15 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |