Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Göğüs Hastalıkları TIP 509 5 43 + 23 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. YUSUF AYDEMİR
Dersi Verenler Prof.Dr. YUSUF AYDEMİR, Doç.Dr. CAHİT BİLGİN, Doç.Dr. AYSUN ŞENGÜL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Göğüs Hastalıklarında hastaya yaklaşım, anamnez alma, genel fizik muayene ve solunum sistemi muayenesi, hasta-hekim ilişkilerinin geliştirilmesi, sık görülen solunumsal ve akciğer hastalıkların tanı ve tedavi prensiplerinin öğretilmesi, laboratuar ve radyolojik incelemeler hakkında bilgi ve deneyim kazandırılması, amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Göğüs Hastalıkları temel bilgileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1. Göğüs hastalıkları alanında iyi anamnez alabilme yetkinliğini edinmeleri, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 2. Solunum sistemi fizik muayene yetkinliği kazanmaları, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
3 3. Sık rastlanan hastalıklara tanısal yaklaşım ve ayırıcı tanı yeteneği kazandırılması, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
4 4. Sık rastlanan Göğüs hastalıklarının tedavisi konusunda yeterli bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri; Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
5 5. Tedavide kullanılan inhaler cihazları hastalara tarif edebilme yetkinliğini kazanmaları, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
6 6. Önemli akciğer hastalıklarına yönelik koruyucu/önleyici hekimlik alanında yeterli bilgi ve beceriyi kazanabilmeleri; Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
7 7. Arteriyel kan gazı alma, tüberkülin testi gibi uygulamaları yapma, solunum fonksiyon testi, akciğer grafisi gibi uygulamaları yorumlama becerilerini kazanabilmeleri Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 KLİNİK UYGULAMALAR: TANIŞMA, GENEL İŞLEYİŞ HAKKINDA BİLGİLENDİRME, SERVİSİN TANITIMI
2 GÖĞÜS HASTALIKLARINDA ANAMNEZ ALMA
3 GÖĞÜS HASTALIKLARINDA SEMPTOMLAR
4 GÖĞÜS HASTALIKLARINDA FIZIK MUAYENE
5 SOLUNUM SİSTEMİ, ANATOMİ, FİZYOLOJİ, HİSTOLOJİ KLİNİK BAKIŞ
6 KRONIK OBSTRÜKTIF AKCIĞER HASTALIĞI,KRONIK OBSTRÜKTIF AKCIĞER HASTALIĞI AKUT ALEVLENME
7 ASTIM, ASTIM /AKUT ALEVLENME
8 PLEVRAL EFFÜZYONLAR VE TORASENTEZ
9 AKCİĞER RADYOLOJİSİ
10 İNHALER CİHAZLARIN AKILCI KULLANIMI, SOLUNUM ENFEKSİYONLARI VE AKILCI ANTİBİYOTİK KULLANIMI
11 PNÖMONILER
12 AKCIĞER KANSERLERI, MEZOTELYOMA
13 TÜBERKÜLOZ
14 PULMONER EMBOLİ
Kaynaklar
Ders Notu

SABİS, perculus plus sistemine yüklenmiştir.

Ders Kaynakları

1- Türkiye Solunum Araştırmaları Derneği (TUSAD), GÖĞÜS HASTALIKLARI KİTABI: [https://www.solunum.org.tr/yayinlar/list/853/gogus-hastaliklari.html]

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)