Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Tıbbi Farmakoloji) | TIP 639 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN BÜYÜKOKUROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Pelin TANYERİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1- Reçete yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi ve pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmaları 2- Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi 3- Farmakovijilans konusunda öğrencileri bilgilendirme ayrıca TÜFAM’ın ve advers etki bildirim formunu tanıtma ve pratikte nasıl doldurulacağının öğretilmesi 4- Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencileri bilgilendirme 5- Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik-Etik Kurul Başvuru Süreci konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca örnek bir başvuru dosyasının incelenmesi 6- İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi 7- Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi 8- İlaç Etkileşmeleri konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi |
Dersin İçeriği | 1- Reçete yazma 2- Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı 3- Farmakovijilans (Teorik-Pratik) 4- Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi 5- Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik-Etik Kurul Başvuru Süreci-Başvuru Dosyası İnceleme (Teorik-Pratik) 6- İlaç ve Madde Bağımlılığı (Teorik-Pratik) 7- Kanda İlaç Düzeyi (Teorik-Pratik) 8- İlaç Etkileşmeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Reçete Yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak ve ayrıca pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmalarını sağlamak, Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak , Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmelerini sağlamak | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
2 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak, Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi, | Anlatım, Tartışma, | Performans Görevi, |
3 | |||
4 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | ||||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | ||||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|