| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Tıbbi Farmakoloji) | TIP 639 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN BÜYÜKOKUROĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Pelin TANYERİ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 1- Reçete yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi ve pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmaları 2- Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi 3- Farmakovijilans konusunda öğrencileri bilgilendirme ayrıca TÜFAM’ın ve advers etki bildirim formunu tanıtma ve pratikte nasıl doldurulacağının öğretilmesi 4- Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencileri bilgilendirme 5- Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik-Etik Kurul Başvuru Süreci konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca örnek bir başvuru dosyasının incelenmesi 6- İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi 7- Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi 8- İlaç Etkileşmeleri konusunda öğrencilerin bilgilendirmesi |
| Dersin İçeriği | 1- Reçete yazma 2- Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı 3- Farmakovijilans (Teorik-Pratik) 4- Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi 5- Klinik Araştırmalar Hakkında Yönetmelik-Etik Kurul Başvuru Süreci-Başvuru Dosyası İnceleme (Teorik-Pratik) 6- İlaç ve Madde Bağımlılığı (Teorik-Pratik) 7- Kanda İlaç Düzeyi (Teorik-Pratik) 8- İlaç Etkileşmeleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Reçete Yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak ve ayrıca pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmalarını sağlamak, Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak , Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmelerini sağlamak | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
| 2 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak, Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi, | Anlatım, Tartışma, | Performans Görevi, |
| 3 | |||
| 4 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
| 2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
| 3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | ||||||
| 4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
| 5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | ||||||
| 6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
| 7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
| 8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
| 9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
| 10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | ||||||
| 11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
| 12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
| 13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
| 14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
| 15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
| 16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
| 17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
| 18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
| 19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
| 20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
| 21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
| 22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
| 23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
| 24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
| 25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
| 26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
| 27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | ||||||
| 28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | ||||||
| 29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | ||||||
| 30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
| 31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | ||||||
| 32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Reçete Yazma konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak ve ayrıca pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazmalarını sağlamak, Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak , Akılcı İlaç Kullanımı-Rasyonel Farmakoterapi-K-İlaç Seçimi konusunda öğrencilerin bilgilendirilmelerini sağlamak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencilerin bilgilendirmesini sağlamak, Kanda İlaç Düzeyi konusunda öğrencileri bilgilendirme ve ayrıca bunun pratikte nasıl uygulandığının öğrenilmesi, | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|