Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Halk Sağlığı) | TIP 631 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH UÇAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Literatür tarayarak araştırma konusu saptayıp, anket formu hazırlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Proje / Tasarım, |
2 | 2. Anne çocuk sağlığı kavramı ve ilişkili faktörleri tanımlamak, Modern aile planlaması yöntemleri ile ilgili danışmanlık yapabilmek | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
3 | 3. Evde Bakim Hizmetlerini bilmek, Ziyaret Edilen Hastalara İlişkin Rapor Hazırlayabilmek | Gösteri, Anlatım, | Ödev, |
4 | 4. Verem Savaş Dispanserinde Tüberkülozlu Hastayı İzleyebilmek ve Akciğer filmini değerlendirebilmek | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, |
5 | 5. Tüberküloz temaslı bireye yaklaşım ve doğrudan gözetimli tedavi uygulayabilmek | Örnek Olay, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
6 | 6. Bağışıklama yöntemlerini ve bağışıklama takvimini bilme ve uygulayabilme | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
7 | 7. Serviks, meme, kolon kanseri taramalarını bilme ve uygulayabilme | Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
8 | 8. Çalışan sağlığı, çalışanların işe giriş ve periyodik muayeneleri yapabilme | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
9 | 9. Bilimsel makale okuma, yorumlayabilme ve yazma prensiplerini bilme | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, |
10 | 10. Tütün kontrolünde TSM’nin rolünü kavrama ve uygulayabilme | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
11 | 11. Çocuk, ergen, kadın ve üreme sağlığı hizmetlerinin (çeküs) uygulayabilme | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
12 | 12. 15-49 yaş kadın izlemlerini kavrama | Anlatım, | Ödev, |
13 | 13. Saha araştırması verilerinin analizi | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
14 | 14. Yenidoğan tarama programlarının gözlemlenmesi ve emzirme danışmanlığı verebilme | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saha araştırması konularının seçimi ve ön hazırlık yapılması | |
2 | Anne çocuk sağlığı, Aile planlaması danışmanlığı | |
3 | Evde Bakim Hizmetlerine Katılma, Ziyaret Edilen Hastalara İlişkin Rapor Hazırlama | |
4 | Verem Savaş Dispanserinde Tüberkülozlu Hasta İzlemine Katılma Ve Akciğer Filmi Değerlendirme | |
5 | Tüberküloz temaslı bireye yaklaşım ve doğrudan gözetimli tedavi | |
6 | Bağışıklama ve TSM tarafından verilen bağışıklık hizmetlerine katılma | |
7 | Serviks kanseri, meme kanseri, kolon kanseri taramasına katılma, tarama sonuçlarını değerlendirme | |
8 | Çalışan sağlığı, çalışanların işe giriş ve periyodik muayeneleri | |
9 | Bilimsel makale okuma, yorumlayabilme ve yazma prensipleri | |
10 | Tütün kontrolünde TSM’nin rolü | |
11 | Çocuk, ergen, kadın ve üreme sağlığı hizmetlerinin (çeküs) işleyişinin incelenmesi | |
12 | 15-49 yaş kadın izlemleri | |
13 | Saha araştırması verilerinin analizi | |
14 | Yenidoğan tarama programlarının gözlemlenmesi ve emzirme danışmanlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|