| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dahili Bilimler Seçmeli Stajı (Halk Sağlığı) | TIP 631 | 6 | 0 + 160 | 6 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF KÖSE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Literatür tarayarak araştırma konusu saptayıp, anket formu hazırlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Proje / Tasarım, |
| 2 | 2. Anne çocuk sağlığı kavramı ve ilişkili faktörleri tanımlamak, Modern aile planlaması yöntemleri ile ilgili danışmanlık yapabilmek | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| 3 | 3. Evde Bakim Hizmetlerini bilmek, Ziyaret Edilen Hastalara İlişkin Rapor Hazırlayabilmek | Gösteri, Anlatım, | Ödev, |
| 4 | 4. Verem Savaş Dispanserinde Tüberkülozlu Hastayı İzleyebilmek ve Akciğer filmini değerlendirebilmek | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, |
| 5 | 5. Tüberküloz temaslı bireye yaklaşım ve doğrudan gözetimli tedavi uygulayabilmek | Örnek Olay, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| 6 | 6. Bağışıklama yöntemlerini ve bağışıklama takvimini bilme ve uygulayabilme | Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| 7 | 7. Serviks, meme, kolon kanseri taramalarını bilme ve uygulayabilme | Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| 8 | 8. Çalışan sağlığı, çalışanların işe giriş ve periyodik muayeneleri yapabilme | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| 9 | 9. Bilimsel makale okuma, yorumlayabilme ve yazma prensiplerini bilme | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 10 | 10. Tütün kontrolünde TSM’nin rolünü kavrama ve uygulayabilme | Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| 11 | 11. Çocuk, ergen, kadın ve üreme sağlığı hizmetlerinin (çeküs) uygulayabilme | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| 12 | 12. 15-49 yaş kadın izlemlerini kavrama | Anlatım, | Ödev, |
| 13 | 13. Saha araştırması verilerinin analizi | Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
| 14 | 14. Yenidoğan tarama programlarının gözlemlenmesi ve emzirme danışmanlığı verebilme | Anlatım, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Saha araştırması konularının seçimi ve ön hazırlık yapılması | |
| 2 | Anne çocuk sağlığı, Aile planlaması danışmanlığı | |
| 3 | Evde Bakim Hizmetlerine Katılma, Ziyaret Edilen Hastalara İlişkin Rapor Hazırlama | |
| 4 | Verem Savaş Dispanserinde Tüberkülozlu Hasta İzlemine Katılma Ve Akciğer Filmi Değerlendirme | |
| 5 | Tüberküloz temaslı bireye yaklaşım ve doğrudan gözetimli tedavi | |
| 6 | Bağışıklama ve TSM tarafından verilen bağışıklık hizmetlerine katılma | |
| 7 | Serviks kanseri, meme kanseri, kolon kanseri taramasına katılma, tarama sonuçlarını değerlendirme | |
| 8 | Çalışan sağlığı, çalışanların işe giriş ve periyodik muayeneleri | |
| 9 | Bilimsel makale okuma, yorumlayabilme ve yazma prensipleri | |
| 10 | Tütün kontrolünde TSM’nin rolü | |
| 11 | Çocuk, ergen, kadın ve üreme sağlığı hizmetlerinin (çeküs) işleyişinin incelenmesi | |
| 12 | 15-49 yaş kadın izlemleri | |
| 13 | Saha araştırması verilerinin analizi | |
| 14 | Yenidoğan tarama programlarının gözlemlenmesi ve emzirme danışmanlığı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
| 2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
| 3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
| 4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
| 5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
| 6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
| 7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
| 8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
| 9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
| 10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
| 11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
| 12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
| 13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
| 14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
| 15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
| 16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
| 17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
| 18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
| 19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
| 20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
| 21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
| 22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
| 23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
| 24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
| 25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
| 26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
| 27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
| 28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
| 29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
| 30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
| 31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
| 32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1. Literatür tarayarak araştırma konusu saptayıp, anket formu hazırlayabilmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | 2. Anne çocuk sağlığı kavramı ve ilişkili faktörleri tanımlamak, Modern aile planlaması yöntemleri ile ilgili danışmanlık yapabilmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | 3. Evde Bakim Hizmetlerini bilmek, Ziyaret Edilen Hastalara İlişkin Rapor Hazırlayabilmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | 4. Verem Savaş Dispanserinde Tüberkülozlu Hastayı İzleyebilmek ve Akciğer filmini değerlendirebilmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | 5. Tüberküloz temaslı bireye yaklaşım ve doğrudan gözetimli tedavi uygulayabilmek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 6 | 6. Bağışıklama yöntemlerini ve bağışıklama takvimini bilme ve uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 7 | 7. Serviks, meme, kolon kanseri taramalarını bilme ve uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 8 | 8. Çalışan sağlığı, çalışanların işe giriş ve periyodik muayeneleri yapabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 9 | 9. Bilimsel makale okuma, yorumlayabilme ve yazma prensiplerini bilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 10 | 10. Tütün kontrolünde TSM’nin rolünü kavrama ve uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 11 | 11. Çocuk, ergen, kadın ve üreme sağlığı hizmetlerinin (çeküs) uygulayabilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 12 | 12. 15-49 yaş kadın izlemlerini kavrama | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 13 | 13. Saha araştırması verilerinin analizi | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 14 | 14. Yenidoğan tarama programlarının gözlemlenmesi ve emzirme danışmanlığı verebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|