| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klinik Farmakoloji | TIP 608 | 6 | 0 + 80 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN BÜYÜKOKUROĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. PELİN TANYERİ, Prof.Dr. MEHMET EMİN BÜYÜKOKUROĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Reçete yazma, hassas gruplarda ilaç kullanımı, farmakovijilans, ilaç bağımlılığı ve etkileşimleri ile akılcı ilaç kullanımı konusunalarının öğretilmesi amaçlanmıştır |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler Reçete Yazma çeşitleri konusunda bilgi sahibidir, pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazabilir. | Anlatım, | Performans Görevi, |
| 2 | Öğrenciler Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda bilgi sahibidir | Anlatım, | Performans Görevi, |
| 3 | Farmakovijilans konusunda öğrenciler bilgi sahibidir, TÜFAM’ın ve advers etki bildirim formunun nasıl doldurulacağını bilir | Anlatım, | Performans Görevi, |
| 4 | Akılcı İlaç Kullanımı konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve uygular | Anlatım, | Performans Görevi, |
| 5 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencileri bilgi sahibidir | Anlatım, | Performans Görevi, |
| 6 | Kan İlaç Düzeyi ölçümü konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve ölçüm sonuçlarını yorumlar | Anlatım, | Performans Görevi, |
| 7 | İlaç Etkileşmeleri konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve reçete yazarken bu bilgiyi kullanır | Anlatım, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Reçete yazma | |
| 2 | Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı | |
| 3 | Farmakovijilans | |
| 4 | Akılcı İlaç Kullanımı | |
| 5 | İlaç ve Madde Bağımlılığı | |
| 6 | Kanda İlaç Düzeyi | |
| 7 | İlaç Etkileşmeleri | |
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
| 2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
| 3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
| 4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
| 5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
| 6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
| 7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
| 8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
| 9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
| 10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
| 11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
| 12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
| 13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
| 14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
| 15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
| 16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
| 17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
| 18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
| 19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
| 20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
| 21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
| 22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
| 23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
| 24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
| 25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
| 26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
| 27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
| 28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
| 29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
| 30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
| 31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
| 32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler Reçete Yazma çeşitleri konusunda bilgi sahibidir, pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | Öğrenciler Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda bilgi sahibidir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | Farmakovijilans konusunda öğrenciler bilgi sahibidir, TÜFAM’ın ve advers etki bildirim formunun nasıl doldurulacağını bilir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | Akılcı İlaç Kullanımı konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve uygular | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencileri bilgi sahibidir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 6 | Kan İlaç Düzeyi ölçümü konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve ölçüm sonuçlarını yorumlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| 7 | İlaç Etkileşmeleri konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve reçete yazarken bu bilgiyi kullanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|