Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Farmakoloji | TIP 608 | 6 | 0 + 80 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİN BÜYÜKOKUROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. PELİN TANYERİ, Prof.Dr. MEHMET EMİN BÜYÜKOKUROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Reçete yazma, hassas gruplarda ilaç kullanımı, farmakovijilans, ilaç bağımlılığı ve etkileşimleri ile akılcı ilaç kullanımı konusunalarının öğretilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler Reçete Yazma çeşitleri konusunda bilgi sahibidir, pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazabilir. | Anlatım, | Performans Görevi, |
2 | Öğrenciler Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda bilgi sahibidir | Anlatım, | Performans Görevi, |
3 | Farmakovijilans konusunda öğrenciler bilgi sahibidir, TÜFAM’ın ve advers etki bildirim formunun nasıl doldurulacağını bilir | Anlatım, | Performans Görevi, |
4 | Akılcı İlaç Kullanımı konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve uygular | Anlatım, | Performans Görevi, |
5 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencileri bilgi sahibidir | Anlatım, | Performans Görevi, |
6 | Kan İlaç Düzeyi ölçümü konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve ölçüm sonuçlarını yorumlar | Anlatım, | Performans Görevi, |
7 | İlaç Etkileşmeleri konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve reçete yazarken bu bilgiyi kullanır | Anlatım, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Reçete yazma | |
2 | Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı | |
3 | Farmakovijilans | |
4 | Akılcı İlaç Kullanımı | |
5 | İlaç ve Madde Bağımlılığı | |
6 | Kanda İlaç Düzeyi | |
7 | İlaç Etkileşmeleri | |
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | ||||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | ||||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | ||||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | ||||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | ||||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | ||||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | ||||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | ||||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | ||||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | ||||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | ||||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | ||||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | ||||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | ||||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | ||||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | ||||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | ||||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | ||||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | ||||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | ||||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler Reçete Yazma çeşitleri konusunda bilgi sahibidir, pratisyen hekimlikte çok sık karşılaşılan vakalar konusunda reçete yazabilir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Öğrenciler Gebelikte ve Emzirme Döneminde İlaç Kullanımı konusunda bilgi sahibidir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Farmakovijilans konusunda öğrenciler bilgi sahibidir, TÜFAM’ın ve advers etki bildirim formunun nasıl doldurulacağını bilir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Akılcı İlaç Kullanımı konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve uygular | ||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | İlaç ve Madde Bağımlılığı ve denetimli serbestlik konusunda öğrencileri bilgi sahibidir | ||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Kan İlaç Düzeyi ölçümü konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve ölçüm sonuçlarını yorumlar | ||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | İlaç Etkileşmeleri konusunda öğrenciler bilgi sahibidir ve reçete yazarken bu bilgiyi kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|