| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Zekası ve Uygulamaları | ENF 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yönetim Bilişim Sistemleri |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İş zekası ve ilgili disiplinleri kavramsal olarak özümsetebilmek ve iş zekası teknolojileri ile işletmelerde yapılabilecek uygulamaları anlatabilmek. |
| Dersin İçeriği | İş Zekası Temel Kavramlar, Veri Ambarları ve OLAP, Veri Madenciliği, Metin ve Web Madenciliği, İş Zekası Uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İş Zekası ile ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | İş Zekası geliştirme ve uygulama sürecini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Veri ambarı teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | OLAP ve benzeri teknolojilerin uygulama alanlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Veri madenciliği temel kavramları, teknikleri ve algoritmalar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 6 | Metin ve web madenciliği ve ilintili teknolojileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 7 | İşletme performans yönetimi araçları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 8 | İş zekası işletme uygulamalarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İş Zekâsına Giriş | |
| 2 | İş Zekâsı ve Karar Destek Sistemleri | |
| 3 | Veri Ambarı 1 | |
| 4 | Veri Ambarı 2 | |
| 5 | Veri Madenciliği 1 | |
| 6 | Veri Madenciliği 2 | |
| 7 | İşletme Performans Yönetimi 1 | |
| 8 | İşletme Performans Yönetimi 2 | |
| 9 | İş Zekası Sistemi Geliştirme ve Uygulama 1 | |
| 10 | İş Zekası Sistemi Geliştirme ve Uygulama 2 | |
| 11 | İş Zekâsı Uygulamaları-1 (Pazarlama ve Satış, Üretim ve Lojistik) | |
| 12 | İş Zekâsı Uygulamaları-2 (Maliyet ve Finans, Tıp ve Sağlık) | |
| 13 | Öğrencilerin Seminer Sunumları | |
| 14 | Öğrencilerin Seminer Sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | www.ebs.sakarya.edu.tr |
| Ders Kaynakları | 1. Business Intelligence: A Managerial Approach, 2011, Turban et al. 2. Business Intelligence: Data Mining and Optimization for Decision Making, 2010, Vercellis |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
| 2 | Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
| 3 | Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
| 4 | Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
| 5 | Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
| 6 | Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
| 8 | Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
| 9 | Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İş Zekası ile ilgili temel kavramları öğrenir. | ||||||||
| 2 | İş Zekası geliştirme ve uygulama sürecini öğrenir. | ||||||||
| 3 | Veri ambarı teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||
| 4 | OLAP ve benzeri teknolojilerin uygulama alanlarını öğrenir. | ||||||||
| 5 | Veri madenciliği temel kavramları, teknikleri ve algoritmalar hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||
| 6 | Metin ve web madenciliği ve ilintili teknolojileri kavrar. | ||||||||
| 7 | İşletme performans yönetimi araçları hakkında fikir sahibi olur. | ||||||||
| 8 | İş zekası işletme uygulamalarını öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||