Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur´An´Da Ana Temalar | DAO 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kur’an-ı Kerim’deki ana konuları ele almak. |
Dersin İçeriği | Bu derste Kur’an’ın ana konuları tespit edilip işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kur’an’ın muhtevası, biçimsel özellikleri ve ana konularını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kur’an’ın Allah anlayışını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Kur´an´nın insana bakışını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Kur´an´ın kâinat anlayışını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Kur´an´ın vahiy, kitap ve peygamberlik anlayışını betimler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Kur’an’ın peygamberlere ve Hz. Muhammed’e bakışını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Kur´an´ın ibadet anlayışını ve Kur’an’da öngörülen ibadetleri betimler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Kur´an´ın ahlak anlayışını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Kur´an´ın toplumsal düzen anlayışını belirtir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Kur´an´ın dünya ve ahirete bakışını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kur’an’ın muhtevası, biçimsel özellikleri ve ana konuları. | |
2 | Kur’an’da Allah. | |
3 | Kur’an’da insan. | |
4 | Kur’an’da kâinat. | |
5 | Kur’an’da vahiy | |
6 | Kur’an’da kutsal kitaplar | |
7 | Kur’an’da peygamberlik ve peygamberler. | |
8 | Kur’an’da Hz. Muhammed. | |
9 | Kur’an’da ibadet. | |
10 | Kur’an’da sistematik ibadetler. | |
11 | Kur’an’da ahlâk. | |
12 | Kur’an’da toplumsal düzen. | |
13 | Kur’an’da dünya ve âhiret. | |
14 | Genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demirci, Muhsin, (2008), Kur’an’ın Ana Konuları, M.Ü.İ.F.V. yay., İstanbul. |
Ders Kaynakları | 2.Elmalı, Abdurrahman, (2004) Kur’an’da Ana Konular, Harran Ü.İ.F.V. yay., Urfa. 3.Ünal, Ali, (1999), Kur’an’da Temel Kavramlar, Nil yay., İstanbul. 4.Aydüz, Davut, (2001), Kur’an’a Dair İncelemeler, Nil yay., İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | ||||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kur’an’ın muhtevası, biçimsel özellikleri ve ana konularını ifade eder | ||||||||||||
2 | Kur’an’ın Allah anlayışını açıklar | ||||||||||||
3 | Kur´an´nın insana bakışını ifade eder | ||||||||||||
4 | Kur´an´ın kâinat anlayışını yorumlar | ||||||||||||
5 | Kur´an´ın vahiy, kitap ve peygamberlik anlayışını betimler | ||||||||||||
6 | Kur’an’ın peygamberlere ve Hz. Muhammed’e bakışını açıklar. | ||||||||||||
7 | Kur´an´ın ibadet anlayışını ve Kur’an’da öngörülen ibadetleri betimler | ||||||||||||
8 | Kur´an´ın ahlak anlayışını ifade eder | ||||||||||||
9 | Kur´an´ın toplumsal düzen anlayışını belirtir | ||||||||||||
10 | Kur´an´ın dünya ve ahirete bakışını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |