| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Güncel Dini Konular | DAO 257 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED MÜCAHİD DÜNDAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Güncel dini konular ve tartışmalar hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste güncel dini konuların mahiyeti ve fert ve toplum üzerindeki etkisi konuları ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Güncel dini konuların neler olduğunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Güncel dini konuların fert ve toplum açısından önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Güncel dini konular hakkındaki görüşleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Güncel dini konulara yön veren tarafları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Güncel dini konular hakkındaki literatüre dair bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Güncel dini konuların topluma etkisini fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Güncel dini konuların mahiyetine genel bir bakış | |
| 2 | İslam´da Mezhepler | |
| 3 | Batıl inançlar (Bid´at ve Hurafeler) I | |
| 4 | Batıl inançlar (Bid´at ve Hurafeler) II | |
| 5 | İbadetlere ilişkin güncel dini tartışmalar | |
| 6 | Günlük Hayatımızdaki Helaller ve Haramlar | |
| 7 | İslam ve Aile I | |
| 8 | İslam´ ve Aile II | |
| 9 | Sosyal Değişme ve Dini Hayat I | |
| 10 | Sosyal Değişme ve Dini Hayat II | |
| 11 | İslam ve Modernleşme I | |
| 12 | İslam ve Modernleşme II | |
| 13 | İslam ve Diğer Dinler | |
| 14 | Gençlik ve Din |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | DİA ilgili maddeler, İSAV tartışmalı dini toplantılar serisi. |
| Ders Kaynakları | 1. Hayreddin Karaman, İslamın Işığında Günün Meseleleri, 2..Faruk Beşer, Fetvalarla Çağdaş Hayat, 3. Faruk Beşer, Güncel Meseleler - Dinî Çözümler, 4. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dinî Konular 5.Hayreddin Karaman, Günlük Hayatımızdaki Helallar ve Haramlar, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 1 | Din ve Ahlak ile ilgili bilgileri tanır ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 2 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 3 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | X | |||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | ||||||
| 4 | İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 5 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır. | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır. | ||||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları saptar ve bu sorunlara karşı duyarlı davranış gösterir. | X | |||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| 12 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Güncel dini konuların neler olduğunu bilir. | ||||||||||||||||||||||
| 2 | Güncel dini konuların fert ve toplum açısından önemini kavrar. | ||||||||||||||||||||||
| 3 | Güncel dini konular hakkındaki görüşleri tanır. | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Güncel dini konulara yön veren tarafları ayırt eder. | ||||||||||||||||||||||
| 5 | Güncel dini konular hakkındaki literatüre dair bilgi edinir. | ||||||||||||||||||||||
| 6 | Güncel dini konuların topluma etkisini fark eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||