| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütlerde Bilgi Yönetimi | IKY 310 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Canan Yılmaz |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | 21. yüzyıl örgütlerinin üzerinde durdukları en önemli zemin olan bilginin önemini, onun örgüt için ne denli önemli bir kaynak olduğunu, dolayısıyla paylaşılmasının ve yönetilmesinin hangi yollarla yapılabileceğini göstermek. |
| Dersin İçeriği | Bilgi türleri, bilginin nasıl paylaşılacağı (örgüt içinde kalacağı), bilgi yönetimi ve paylaşımı araçları, bilgi işçileri bu dersin temel içeriklerini oluşturmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilginin farklı konteslerdeki anlamını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | Bilginin örgütsel hayattaki önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 3 | Örgüt için son derece hayati olan bilginin paylaşımının İKY pratikleri ile nasıl kolaylaştırılabileceğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 4 | İKY pratiklerinin bilgi paylaşımını sağlamaya çalışırken kültürü nasıl kullanabileceğini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 5 | Örgütsel iletişimin önemli bir ayağı olan resmi yazışma kurallarını öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
| 6 | Bilgi yönetimi araçlarının neler olduğunu ve bunlara dair uygulamaları öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Bilgi yönetimi nedir ve temel kavramlar | |
| 2 | Giriş: İKYnin bilgi yönetimindeki rolü ve önemi | |
| 3 | Bilginin epistemolojileri: nesnel perspektif | |
| 4 | Bilginin epistemolojileri: pratiğe dayalı bilgi | |
| 5 | Bilgimi neden paylaşmalıyım? | |
| 6 | İşbirliği grupları | |
| 7 | Çok uluslu şirketlerde bilgi süreci | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | İKY, kültür ve bilgi süreci | |
| 10 | Bilgi yönetimi araçları | |
| 11 | Bilgi işçisi ve bilgi yoğun firma | |
| 12 | Örgütsel iletişim | |
| 13 | Resmi yazışma kuralları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları |
| Ders Kaynakları | Knowledge Management in Organizations: A Critical Introduction (Donald Hislop), |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilginin farklı konteslerdeki anlamını öğrenir | ||||||||||
| 2 | Bilginin örgütsel hayattaki önemini kavrar | ||||||||||
| 3 | Örgüt için son derece hayati olan bilginin paylaşımının İKY pratikleri ile nasıl kolaylaştırılabileceğini öğrenir | ||||||||||
| 4 | İKY pratiklerinin bilgi paylaşımını sağlamaya çalışırken kültürü nasıl kullanabileceğini tartışır | ||||||||||
| 5 | Örgütsel iletişimin önemli bir ayağı olan resmi yazışma kurallarını öğrenir | ||||||||||
| 6 | Bilgi yönetimi araçlarının neler olduğunu ve bunlara dair uygulamaları öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||