| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletme Bilimine Giriş | ISL 105 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Özdemir |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecek bir mantık kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste ağırlıklı olarak İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin varlık sebepleri, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmenin fonksiyonları ve işletmecilikte güncel konular incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | İşletmeyi çevresi ve alt birimleri ile birlikte bir bütün olarak ele alma perspektifini oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi bir bütün olarak analiz edebilmenin araçlarını sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | İşletmeciliğin gelişimini dönemler itibari ile karşılaştırır ve işletmeciliğin geleceğini tartışır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşlemetciliğe İlişkin temel kavramlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Girişimcilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | İşletmenin çevresi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | İşletmenin kuruluş yeri seçimi ve kurulumunun gerçekleştirilmesi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | İşletmenin yönetim fonsksiyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | İşletmenin yönetim fonksyionu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | İşletmenin insan kaynakları fonksyionu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | İşletmenin üretim fonksiyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | İşletmenin pazarlama fonksiyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | İşletmenin muhasebe ve finansman fonksiyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | İşletme türleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | İşletmecilikte etik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | İşletmecilikte sosyal sorumluluk | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mucuk, İsmet (2003) Modern İşletmecilik, Türkmen Kitabevi, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | Coşkun, Recai (2009) İşletmeye Giriş Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Can, Halil, D.Tuncer ve D.Y.Ayhan (2006) Genel İşletmecilik Bilgileri, Siyasal Yayınları, Ankara. Konu ile ilgili çeşitli dergiler, vb. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İKY ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri örnek durumlarda yorumlayıp, uygular. | X | |||||
| 2 | İlgili diğer disiplinlerin bilgilerini İKY bakış açısıyla yorumlar ve uygular | X | |||||
| 3 | Bilgi edinme ve kullanma süreçlerinde çok yönlü ve eleştirel değerlendirme yapar. | X | |||||
| 4 | Alanıyla ilgili araştırma tasarlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı ilerişim kanallarını etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
| 6 | Başkalarıyla birlikte çalışırken etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Sosyal, akademik ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 8 | Çeşitlilik yönetimi konusunda duyarlı çalışma ortamlarının geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunur. | X | |||||
| 9 | Edindiği kazanımları stajlar aracılığıyla uygulamalı olarak deneyimler. | X | |||||
| 10 | Staj yaptığı kurumların İnsan Kaynakları uygulamalarını analiz eder ve onlara geribildirim sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları açıklar | ||||||||||
| 2 | İşletmeyi çevresi ve alt birimleri ile birlikte bir bütün olarak ele alma perspektifini oluşturur. | ||||||||||
| 3 | İşletmenin fonksiyonlarını ayrıntılı bir şekilde öğreterek öğrencilere işletmeyi bir bütün olarak analiz edebilmenin araçlarını sunar. | ||||||||||
| 4 | İşletmeciliğe ilişkin güncel gelişmeleri öğrencilere aktarır | ||||||||||
| 5 | İşletmeciliğin gelişimini dönemler itibari ile karşılaştırır ve işletmeciliğin geleceğini tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||