| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yazılım Mühendisliği Tasarımı | SWE 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÖZMEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, yazılım mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik proje çalışmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Her öğrenci yazılım mühendisliği bölümüne ait konularda proje çalışması yapıp rapor halinde danışmanı öğretim üyesine sunarak, savunacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | Grup Çalışması, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Proje çalışması konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
| 3 | Kaynak taraması | |
| 4 | Kaynak taraması | |
| 5 | Kaynak taraması | |
| 6 | Sistemin tasarımı | |
| 7 | Sistemin planlanması | |
| 8 | Analiz | |
| 9 | Analiz | |
| 10 | Değerlendirme | |
| 11 | Değerlendirme | |
| 12 | Belgeleme | |
| 13 | Belgeleme | |
| 14 | Düzeltmeler ve teslim |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | ||||||||||||
| 2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | ||||||||||||
| 3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | ||||||||||||
| 4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | ||||||||||||
| 5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Proje / Tasarım | 25 |
| 3. Proje / Tasarım | 25 |
| 4. Proje / Tasarım | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|