Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akustik Biyofiziği | BIF 515 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. BİRSEN AYDEMİR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sesin fiziksel özellikleri, ses dalgasını frekans, enerji, şiddeti, kulak yapısı, iştmenin biyofiziksel esasları, işitme teorilerini, işitme kayıt analizleri,ultrasses, infrases, tıpta uygulama alanı, biyolojik etkilerinin kavranması amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Sesin fiziksel özellikleri, işitme biyofiziği ,sesin tıpta uygulama alanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ses dalgasının fiziksel özellikleri öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | İşitmenin biyofiziksel esasları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | İşitmenin biyofiziksel esasları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | İşitme teorilerinin öğrenme | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | İşitme kayıt analizleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Ultrases ve tıbbi uygulamalardaki rölü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
7 | İnfrases ve özellikleri | Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
8 | Sesin Tıpta tedavi amaçlı kullanımı | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
9 | İşitme fizyolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, |
10 | İşitme fizyolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav, |
11 | Kulağın anatomisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, |
12 | Kulağın anatomisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, |
13 | Konu ile ilgili problemleri çözümünü öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, |
14 | Konu ile ilgili problemleri çözümünü öğrenme | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses dalgasının fiziksel özellikleri | ders kitapları ve makaleler |
2 | Ses dalgasının fiziksel özellikleri | ders kitapları ve makaleler |
3 | İşitmenin biyofiziksel esasları | ders kitapları ve makaleler |
4 | İşitmenin biyofiziksel esasları | ders kitapları ve makaleler |
5 | İşitme teorilerinin öğrenme | ders kitapları ve makaleler |
6 | İşitme kayıt analizleri | ders kitapları ve makaleler |
7 | Ultrases ve tıbbi uygulamalardaki rölü | ders kitapları ve makaleler |
8 | Ultrases ve tıbbi uygulamalardaki rölü | ders kitapları ve makaleler |
9 | İnfrases ve özellikleri | ders kitapları ve makaleler |
10 | Sesin Tıpta tedavi amaçlı kullanımı | ders kitapları ve makaleler |
11 | Sesin Tıpta tedavi amaçlı kullanımı | ders kitapları ve makaleler |
12 | İşitme fizyolojisi | ders kitapları ve makaleler |
13 | Kulağın anatomisi | ders kitapları ve makaleler |
14 | İşitme ile ilgili problem çözümü | ders kitapları ve makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tıbbi Fizyoloji. 11. baskı. Çeviri editörleri: Çavuşoğlu. H, Çağlayan Yeğen B. İstanbul, Nobel Tıp Kitabevi, 2007. |
Ders Kaynakları | Konu İle ilgili çeşitli internet siteleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Program kapsamında öğrenci aldığı derslere göre biyofiziğin temel ilkelerini ve molekül biyofiziğini temel kavramlarını anlayabilme | X | |||||
2 | Biyoenerjetiği, hücredeki biyofiziksel olayları, aksiyon potansiyelini, sinaptik iletimi, hücre içindeki sinyal iletim mekanizmalarını, temel informasyon kavramlarını, biyoinformatiğin temel kavramlarını, biyoelektriğin temel ilkelerini, kalp ve kas sistemindeki elektriksel mekanizmaları, elektroansefalografi (EEG) ve elektromiyografi nin (EMG) temel ilkelerini, kas-sinir sisteminin fiziksel ilkelerini kavrayabilme. | X | |||||
3 | Dolaşım ve solunum sisteminin dinamiğini anlabilme. | X | |||||
4 | Duyu sistemi biyofiziğini kavrayabilme. | X | |||||
5 | Radyasyon biyofiziğini öğrenme. | X | |||||
6 | Moleküler biyofizik yöntemlerini ve tıbbi görüntüleme yöntemlerinin temel ilkelerini öğrenme ve uygulayabilme. | X | |||||
7 | Tez aşamasında proje veya projeler kapsamında araştırma tekniklerini öğrenme,kongre sunusu ve makale yazabilme. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |