Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Işık Mikroskopide Temel Teknikler | HST 509 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZCAN BUDAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NUREDDİN CENGİZ, |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Nurettin CENGİZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Histoloji Embriyoloji laboratuvarlarında ışık mikroskopik preparasyonların hazırlanmasında uygulanan doku preparasyon teknikleri, kesit alma, boyama ve boyalı preparatların yorumlanmasını içeren temel teknikler hakkında uygulamalı olarak bilgiler verilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste ışık mikroskopik preparasyonların hazırlanmasında uygulanan doku preparasyon teknikleri, kesit alma, boyama ve boyalı preparatların yorumlanmasını içeren temel teknikler anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doku takibi aşamaları: tespit, gömme, kesit alma, boyama, kapama | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
2 | Tespit solüsyonları ve özellikleri | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
3 | Gömme materyalleri ve özellikleri | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
4 | Mikrotom kullanımı ve bakımı | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
5 | Kesit alma sırasında karşılaşılan problemler | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
6 | Boya çeşitleri | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
7 | Genel dokular için boya metotları | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
8 | Nörolojik boyama teknikleri | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
9 | Kan, kemik ve kemik iliği için boyama yöntemleri | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
10 | Görüntüleme teknikleri | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
11 | Işık mikroskobu | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
12 | Elektron mikroskobu | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
13 | Boyanan preparatların incelenmesi | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
14 | Boyanan preparatların yorumlanması | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği | |
2 | Işık mikroskopik preparasyonların hazırlanması: giriş | |
3 | Doku preparasyon teknikleri | |
4 | Kesit alma | |
5 | Kesit alma | |
6 | Boyama teknikleri | |
7 | Boyama teknikleri | |
8 | Boyama teknikleri | |
9 | Boyama teknikleri | |
10 | Görüntüleme teknikleri | |
11 | Görüntüleme teknikleri | |
12 | Görüntüleme teknikleri | |
13 | Preparatların yorumlanması | |
14 | Preparatların yorumlanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Histoloji, Prof. Dr. Şermin Paker Temel Histoloji, Prof. Dr. Yener Aytekin, Doç. Dr. Seyhun Solakoğlu Histoloji ve Hücre Biyolojisi, Prof. Dr. Ramazan Demir Genel Histoloji, Dr. Aliye Erkoçak Textbook of Histology, Gartner LP, Hiatt JL, Manual of Histological Techniques, Bancroft JD |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Temel pratik laboratuvar tekniklerini ve becerilerini uygulayabilmeleri | X | |||||
3 | Işık mikroskopik doku takibi ve kesit alma tekniklerini uygulayabilmeleri | X | |||||
5 | Histokimyasal boyama tekniklerini uygulayabilmeleri | X | |||||
6 | Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında makale hazırlayabilme, bildiri sunabilme | X | |||||
7 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapısı, hakkında bilgiye sahip olma. | X | |||||
7 | Sisteme ait organ ve dokuların histolojik yapısı, hakkında bilgiye sahip olma. | X | |||||
8 | Sisteme ait organ ve dokuların mikroskobik yapıları ve fonksiyonları arasında bağlantı kurabilme. | X | |||||
9 | Sisteme ait organ ve dokuların embriyonik gelişimi hakkında bilgi sahibi olma. | X | |||||
10 | Sisteme ait organ ve dokuların gelişimi esnasında oluşabilecek anomaliler hakkında bilgi sahibi olma. | X | |||||
11 | Hücrenin elektron mikroskobik yapısı hakkında bilgi sahibi olma. | X | |||||
12 | Hücrenin yapı ve fonksiyonu arasında ilişki kurabilme. | X | |||||
13 | İnfertilite nedenleri hakkında bilgi sahibi olabilme. | X | |||||
14 | Embriyo değerlendirme ve skorlama yapabilme. | X | |||||
15 | Mikroskop kullanabilme, preparat değerlendirebilme. | X | |||||
16 | Fertilitenin hormonal mekanizması ve aksaklıkları hakkında bilgi sahibi olunması. | X | |||||
17 | Bilimsel ve tıbbi terimlerin anlamları ver yerinde kullanımını yapabilme. | X | |||||
18 | Temel dokuların histolojik yapısı ve fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması. | X | |||||
19 | Temel dokuların bileşenleri ve bu bileşenlerin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olunması. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |