| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Otomotiv Sektöründe Kullanılan Kaynak Yöntemleri | IMM 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Otomotiv sektöründe kaynaklı birleştirmeler gün geçtikçe önemi artmaktadır. Otomotiv sektöründe kullanılan elektrik direnç,saplama kaynağı, mig-brazing vs gibi birleştirme yöntemlerinin öğrencilere kavratılması. |
| Dersin İçeriği | Eektrik direnç nokta kaynağı,saplama kaynağı, mig-brazing , yakma alın, direnç dikiş kaynağı, kabartılı kaynak yöntemleri ve direnç nokta kaynağın kullanıldığı otomobil parçalarının tanıtılması ve kaynaklarının yapılması, robot kaynak, kobine bağlantı uygulamaları,kaynak mukavemet hesaplamaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İlgili standartlara göre kaynaklı bağlantının muayene , kontrol testleri hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Kaynak dikişinin -çekirdeğinin mukavemetini formüle eder ve analizini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Kaynak yönteminde kullanılan ayar parametrelerinin dikiş üzerine etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Otomotiv sektöründe kullanılan kaynak yöntemlerinin kullanılan malzemeye göre ayar parametresi önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Kullanılan kaynak yönteminde ortaya çıkan ısıyı formüle eder ve analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Otomotiv sektörüne genel bir bakış,Otomotiv sektöründe kullanılan saç malzemeler | |
| 2 | Otomotiv sektörüne genel bir bakış,Otomotiv sektöründe kullanılan saç malzemeler | |
| 3 | MİG-Brazing, CMT Birleştirme yöntemi | |
| 4 | MİG-Brazing, CMT Birleştirme yöntemi | |
| 5 | Elektrik direnç kaynak yöntemlerine giriş | |
| 6 | Elektrik direnç kaynağında ısı oluşumu ,elektriksel direnç, Kaynak çevrimleri | |
| 7 | Elektrik direnç kaynağında ayar parametreleri ve bunların etkileri | |
| 8 | Isıl denge, sekonder pencere açıklığı, akımın söntlenmesi | |
| 9 | Elektrotlar ve kaynak makineleri, Kaynak çekirdeğinin değerlendirilmesi | |
| 10 | Yakma alın kaynağı, saplama kaynağı, Kombine bağlantılar | |
| 11 | Direnç dikiş kaynağı,kabartılı kaynak | |
| 12 | Kaynaklarda meydana gelen kaynak hataları ve giderilmesi | |
| 13 | Kaynaklarda meydana gelen kaynak hataları ve giderilmesi | |
| 14 | kaynaklar ilgili mukavemet hesapları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Prof.Dr.Salim ASLANLAR-Ders Notları |
| Ders Kaynakları | 1)Neumann, A.Schweißtechnisches Handbuch für KonstrukteureTeil 3: Maschinen- und Fahrzeugbau DVS Verlag, 1998 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
| 8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
| 12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İlgili standartlara göre kaynaklı bağlantının muayene , kontrol testleri hazırlar. | ||||||||||||
| 2 | Kaynak dikişinin -çekirdeğinin mukavemetini formüle eder ve analizini yapar. | ||||||||||||
| 3 | Kaynak yönteminde kullanılan ayar parametrelerinin dikiş üzerine etkilerini değerlendirir. | ||||||||||||
| 4 | Otomotiv sektöründe kullanılan kaynak yöntemlerinin kullanılan malzemeye göre ayar parametresi önerir. | ||||||||||||
| 5 | Kullanılan kaynak yönteminde ortaya çıkan ısıyı formüle eder ve analizini yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 159 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||