| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ayrık İşlemsel Yapılar | EBT 552 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sonlu olayların mümkün olan çözümlerini araştırmak(varlık, sayma ve optimizasyon problemleri). Matematik becerisi isteyen bilgisayar alanlarında gerekli matematik bilgisini pekiştirmek. |
| Dersin İçeriği | Kombinasyonel problemler, Graf teorileri, Ağaçlar ,Kapsama Ağaçları, Eşleme Algoritmaları, Ağ akışları, Sayma Teknikleri, Fonksiyon üretimi, Sayma devreleri, Sonlu durum makineleri, Karno haritaları, Algoritma verimliliği, Algoritma karmaşıklığı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar donanımları, Veri yapıları ve veri tabanlarında kullanılan temel çalışma prensiplerinin anlaşılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Matematiksel çıkarsamanın gelişmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kombinasyonel problemler ve matematiksel indüksiyon | |
| 2 | Kümeler , bağıntılar ve fonksiyonlar | |
| 3 | Cebirsel Yapılar | |
| 4 | Graf teorisine giriş | |
| 5 | Graf algoritmaları | |
| 6 | Çoklu graflar ve algoritmaları | |
| 7 | Yönlü graflar | |
| 8 | Ağaçlar | |
| 9 | Sayma teknikleri,sayma devreleri ve Sonlu durum makineleri | |
| 10 | Algoritma verimliliği | |
| 11 | Algoritma karmaşıklığı | |
| 12 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme | |
| 13 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme | |
| 14 | Ayrık matematik uygulamaları ve yazılım geliştirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]http://cs.sakarya.edu.tr/nyurtay adresinde yayınladığım indirilebilir ders malzemeleri [2] SELÇUK F., YURTAY,N.,YUMUŞAK , N.,Ayrık İşlemsel Yapılar,2005 |
| Ders Kaynakları | [3]Discrete mathematical strures for computer science, Bernard Kolman, Robert C.Busby, Prentice Hall,1987.[4]Discrete mathematics with combinatorics ,James A. Anderson, Prentice Hall, 2001 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar donanımları, Veri yapıları ve veri tabanlarında kullanılan temel çalışma prensiplerinin anlaşılması. | ||||||||||||
| 2 | Matematiksel çıkarsamanın gelişmesi. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 35 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||