| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Oyun Programlama | EBT 548 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Ders için bir ön koşul yoktur |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Bilgisayar grafiği |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. CEMİL ÖZ, |
| Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Cemil Öz |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Oyun teknolojisi bilgisayar mühendisliğinin önemli alanlarından birisi olmuştur. Bu derste oyun programlamanın temelleri ve teknikleri verilerek, öğrencilerin oyun geliştirmeleri sağlanacaktır. |
| Dersin İçeriği | Oyun programlaya giriş, Oyun programlamada kullanılan matematik, grafik dönüşümler, animasyon, 3B, oyun programlamada ses, giriş ve çıkış donanımları, oyun motorları ve oyun programlamada kullanılan algoritmalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | oyun programlamanın temellerini kavramak, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
| 2 | 2B ve 3B modelleme yapabilmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Oyun motorlarının çalışma prensiplerini kavramak | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | oyun programlarında kullanılan algoritmaları öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oyun programlamaya giriş ve oyun programlamanın tarihi | |
| 2 | 3B matematik | |
| 3 | 2B ve 3B dönüşümler | |
| 4 | 3B modelleme | |
| 5 | 3B modelleme | |
| 6 | Karakter modelleme | |
| 7 | Karakter modelleme | |
| 8 | Oyunda ses | |
| 9 | Giriş donanımları | |
| 10 | Çıkış donanımları | |
| 11 | Oyun motorları | |
| 12 | Oyunda yapay zeka | |
| 13 | Uygulamalar | |
| 14 | Öğrenci ödev sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Oyun programlamaya giriş ders notları |
| Ders Kaynakları | 1. Engel, WF, Beginning Direct 3D Game Programming, 2nd edn, Premier Press, 2003. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
| 6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
| 10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
| 11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | oyun programlamanın temellerini kavramak, | ||||||||||||
| 2 | 2B ve 3B modelleme yapabilmek | ||||||||||||
| 3 | Oyun motorlarının çalışma prensiplerini kavramak | ||||||||||||
| 4 | oyun programlarında kullanılan algoritmaları öğrenmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 35 |
| 2. Ödev | 35 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||