Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Onkoloji Hemşireliği | HMS 517 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAVVA SERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kanser ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Kanser fizyopatolojisi, etyolojisi, tanı, tedavisi, tedavi komplikasyonları ve kanıta dayalı hemşirelik bakımını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kanser fizyopatolojisini ve epidemiyolojisini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Kanser tanı tedavi yöntemlerini kavrar kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Sık görülen kanser belirtilerini tanır. Etkin hemşirelik bakımı verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanser Fizyopatolojisi, Epidemiyoljisi (Dünyada ve Ülkemizde) ve Genetiği | |
2 | Kanser Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları | |
3 | Kanserden Korunma, Tarama ve Tanılama | |
4 | Kanserde Tedavi Yöntemleri (Cerrahi, Radyoterapi, Kemoterapi, Biyoterapi, İmmunoterapi, Kemik İliği ve Kök Hücre Transplantasyonu, Kanser Tedavisindeki Yenilikler, Kanser Tedavisinde Komplikasyonlar ve Hemşirelik Yaklaşımları) | |
5 | Kanserde Tedavi Yöntemleri (Cerrahi, Radyoterapi, Kemoterapi, Biyoterapi, İmmunoterapi, Kemik İliği ve Kök Hücre Transplantasyonu, Kanser Tedavisindeki Yenilikler, Kanser Tedavisinde Komplikasyonlar ve Hemşirelik Yaklaşımları) | |
6 | Kanserde Destek Tedaviler ve Bakımı (Beslenme, Cilt Bütünlüğü, Ağrı, Mukozit, Bulantı-Kusma, Diyare-Konstipasyon, Anemi, Trombositopeni, Lökopeni, Seksualite ve Palyatif Bakım) | |
7 | Kanserde Destek Tedaviler ve Bakımı (Beslenme, Cilt Bütünlüğü, Ağrı, Mukozit, Bulantı-Kusma, Diyare-Konstipasyon, Anemi, Trombositopeni, Lökopeni, Seksualite ve Palyatif Bakım) | |
8 | Akciğer Kanseri ve Hemşirelik Bakımı | |
9 | Meme, Serviks, Uterus ve Over Kanseri ve Hemşirelik Bakımı | |
10 | Gastrointestinal Kanserler ve Hemşirelik Bakımı | |
11 | Lösemi ve Lenfomalar ve Hemşirelik Bakımı | |
12 | Genitoüriner Kanserler ve Hemşirelik Bakımı | |
13 | Cilt Kanserleri, Multipl Myeloma ve Hemşirelik Bakımı | |
14 | Santral Sinir Sistemi Tümörleri ve Hemşirelik Bakımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır. | ||||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir. | ||||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar. | ||||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |