Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Türk Edebiyatı Araştırma Metotları | ITS 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İslâm Sanat Algısı Merkezinde Klasik Edebiyatla İlgili Temel Kaynakların, Katalogların Tanıtımı ve Tez Çalışmasının Hazırlanmasında Uygulanacak Metotların Öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Klasik Türk Edebiyatının temel kaynaklarından yararlanma yollarının, alanla ilgili muhtemel tez başlıklarının belirlenmesi, araştırma ve yazım sürecinde uygulanacak metot ve tekniklerin öğretilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Türk Edebiyatıyla ilgili temel kaynakları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Kütüphane, katalog, yapılmış örnek çalışma vb. malzemeyi ve bunlardan yararlanma yollarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
3 | Türk-İslâm Edebiyatında hazırlanacak tez çalışmasının hazırlanma süreci ve izlenecek yollarla ilgili analiz yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İnceleme-metin çalışması örneklerini karşılaştırmalı bir biçimde yorumlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Eser bağlamında şair veya yazarın biyografi, edebî kişilik ve eserlerinin hazırlanmasında ilgili kaynakları ve bunlardan yararlanma yollarını örnek bir çalışmayla uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Divân, divânçe veya tematik unsurlara yönelik tahlil çalışmaları konusunda özgün akademik çalışmalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslâm Kültürü ve Eski Türk Edebiyatı araştırmalarında usûl ve bu alanlarda kaynak tarama metotları | |
2 | Biçim ve muhteva çerçevesinde yazma eserlerin incelenmesi | |
3 | Transkripsiyon ve transliterasyon teknikleri Metnin tespitinde ve kurulmasında, Metnin karşılaştırmasında-edisyon kritiğinde izlenecek yol | |
4 | İstinsah, müstensih ve nesih meselesinde izlenecek metotlar ve örnek çalışma incelemesi | |
5 | Metodik olarak biyografi hazırlama teknik ve metotları | |
6 | Tez yazım teknik ve metotları | |
7 | Klasik Türk Edebiyatında inceleme-metin çalışmalarında sınıflama ve sınırlama teknikleri | |
8 | Divân veya divânçenin şekil ve içerik özelliklerinin belirlenmesi ve hazırlanması | |
9 | Belirlenen usûl çerçevesinde bir divânçe transkripsiyonu hazırlama | |
10 | Basılı metinlerde karşılaşılan problemlere yaklaşım metodu ve bir örnek üzerinden uygulama | |
11 | Karşılaştırmalı olarak akademik tarzda yazılmış inceleme-metin çalışmalarının incelenmesi | |
12 | Uygulamalı olarak giriş ve genel dizin hazırlama teknikleri | |
13 | Biçim ve muhteva açısından bir divân ya da divânçenin tahlili | |
14 | Mukayeseli olarak akademik tahlil çalışmalarının incelenmesi ve tahlil indeksi hazırlama metotları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Nejat Sefercioğlu, Nevî Dîvânının Tahlili, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara 1990, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |