Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bütçe Teori ve Politikası | MLY 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURULLAH ALTUN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hakan Yavuz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu Bütçesi ve Bütçe Türlerine ilişkin olarak Bütçedersinde belirtilen haftalık ders konuları ve bu konular için hed3eflenen öğrenim çıktılarına uygun çalışmalar yapmak |
Dersin İçeriği | Bütçe teori ve ilkeleri ile Türk bütçe sistemi ve uygulamasını ayrıntılı olarak içerir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu Bütçesine ya da Bütçe Türlerine ait, Teorik, Bütçe Sistemleri, ABS Analitik Bütçe Sistemi, Stratejik Plana Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme, İç Denetim ve Kamu İç Mali Kontrol Sistemi, Çok Yıllı Bütçeleme, Orta Vadeli Harcama Planı ve Programı, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Seçilen konuya ilişkin Durum Değerlendirmesine bağlı olarak Araştırma Sorularını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Seçilen konuya ilişkin Amacı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Seçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını Çalışmanın Önemi olarak açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Seçilen konunun Sınırlılıklarını konu, zaman, vb. yönlerden belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet bütçesi (tanımı, gelişimi) | |
2 | Devlet bütçesi (işlevleri ve ilkeleri) | |
3 | Devlet bütçesi (genellik ve birlik ilkelerinden sapmalar ve Türkiye uygulaması (katma bütçeli idareler, özel bütçeler,) ) | |
4 | Devlet bütçesi (genellik ve birlik ilkelerinden sapmalar ve Türkiye uygulaması (döner sermaye işletmeleri, fon uygulamaları özerk bütçeler) ) | |
5 | Türk bütçe sistemi (Stratejik plana dayalı performans esaslı bütçeleme sistemi) | |
6 | Türk bütçe sistemi (Türkiyede SPDPEBS sisteminin uygulanması:program bütçe sistemi) | |
7 | Türk bütçe sistemi (bütçe yasasının hazırlanma çalışmaları ve yasama organınca görüşülmesi) | |
8 | Türk bütçe sistemi (bütçe yasasının hazırlanma çalışmaları ve yasama organınca görüşülmesi) | |
9 | Arasınav | |
10 | Türkiyede bütçe uygulaması (gelir ve gider bütçelerinin uygulanması, hazine işlemleri, | |
11 | Türkiyede bütçe uygulaması (bütçe gelirleri, hazinenin borçlanması,) | |
12 | Türkiyede bütçe uygulaması (devlet muhasebe sistemi, bütçe döneminin sona ermesi) | |
13 | Mali denetim (bütçe denetimi) | |
14 | Mali denetim (bütçenin aklanması) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Kamu Bütçesi, Ömer Faruk Batırel, Nihat Sayar Yayınları, İstanbul, 1989. 2. Kamu Bütçesi, Şerafettin Aksoy, Filiz Kitabevi, Ankara, 1994. 3. Devlet Bütçesi, Gülay Coskun, Turhan Kitabevi, Ankara, 1994. 4. Bütçe ve Devlet Muhasebesi, Yusuf Akça, İ.Ü. Yayınları, İstanbul, 1998 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu Bütçesine ya da Bütçe Türlerine ait, Teorik, Bütçe Sistemleri, ABS Analitik Bütçe Sistemi, Stratejik Plana Dayalı Performans Esaslı Bütçeleme, İç Denetim ve Kamu İç Mali Kontrol Sistemi, Çok Yıllı Bütçeleme, Orta Vadeli Harcama Planı ve Programı, | |||||||||||
2 | Seçilen konuya ilişkin Durum Değerlendirmesine bağlı olarak Araştırma Sorularını tanımlar | |||||||||||
3 | Seçilen konuya ilişkin Amacı tanımlar | |||||||||||
4 | Seçilen konuya ilişkin yapılacak çalışmanın Literatür içindeki yerini ve farklılığını Çalışmanın Önemi olarak açıklar | |||||||||||
5 | Seçilen konunun Sınırlılıklarını konu, zaman, vb. yönlerden belirler | |||||||||||
6 | Seçilen konunun hangi önceliklerle sunulacağını ve yazılacağını belirler | |||||||||||
7 | Seçilen konuya ilişkin araştırma belgelerini ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |