| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Teknoloji ve Yenilik Yönetimi | MYİ 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Teknoloji ve yenilik ile ilgili kavramların tanıtılması, sınıflandırılması, aşamaları ve yönetilmesine yönelik bilgi ve beceri kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar ve sınıflandırma, teknoloji yönetimi, teknoloji/ürün ömür döngüleri, yenilik yönetimi, rekabet stratejileri teknoloji planlama ve öngörü yöntemleri, teknoloji yol haritaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Ders kapsamında mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Edinilmiş bilgileri, kavramları, olayları iş hayatına adapte edebilme, benzer kapsamda karşılaşılan sorunları çözme becerisi | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Verilmiş alanlarda edinilen bilgilere dayanarak akademik ve iş hayatında mevcut yada olası problemlerin incelenmesi için tasarım, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Explanation of technology and related concepts | |
| 2 | Classification of technology | |
| 3 | Management and technology management | |
| 4 | Technology / product lifecycles | |
| 5 | Explanation of innovation and related concepts | |
| 6 | Classification of innovation | |
| 7 | Innovation management | |
| 8 | Technology / Innovation Dissemination | |
| 9 | Competition strategies for technology and innovation | |
| 10 | Technology planning & technology forecasting | |
| 11 | Assignments&Case studies | |
| 12 | Assignments&Case studies | |
| 13 | Assignments&Case studies | |
| 14 | Assignments&Case studies |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- TAŞKIN H. ADALI M. R. “Teknolojik Zeka ve Rekabet Stratejileri” Değişim Yayınları, 2004, İstanbul 3-Teknoloji Yönetimi - Faaliyetleri ve Araçları, ilek Çetindamar, Robert Phaal, David ProbertEfil Yayınevi Yayınları,2013, çeviri: Ayşegül Çetin 4-Teknoloji Yönetimi, Murat Erdal, Türkmen Kitabevi, 5-Teknolojik Yenilik Yönetimi, Frederick Betz, Tübitak Yayınları, 2010, Çvr: Pınar Güran |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
| 9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | ||||||||||||
| 2 | Ders kapsamında mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||||||
| 3 | Edinilmiş bilgileri, kavramları, olayları iş hayatına adapte edebilme, benzer kapsamda karşılaşılan sorunları çözme becerisi | ||||||||||||
| 4 | iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||||||||
| 5 | Verilmiş alanlarda edinilen bilgilere dayanarak akademik ve iş hayatında mevcut yada olası problemlerin incelenmesi için tasarım, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Proje / Tasarım | 35 |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| Toplam | 235 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 300 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|