Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Maden Jeofiziği | JFM 605 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN KESKİNSEZER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN KESKİNSEZER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Maden aramalarında kullanılan Jeofizik yöntemlerin maden türlerine ve cinslerine göre saptanması konusunun öğrencilere daha ileri düzeyde öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Maden yataklarının türleri ve oluşumu. Çeşitli maden zonlarının araştırılmasında uygun Jeofizik yöntemlerin belirlenmesi. Jeofizik yöntemlerle maden arama ilkeleri. Jeofiziksel aramalarda işlem aşamaları. Jeofiziksel yöntemlerin tasarlanması. Elektrik, Elektromanyetik, Sismik, Manyetik vs. yöntemlerde en yeni maden arama tekniklerinin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, maden türlerini ayırt ederler | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
2 | Öğrenciler, madenlerin oluşum şekillerini ayırt ederler | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
3 | Öğrenciler, maden olabilecek sahaları ile maden olamayacak sahaları birbirinden ayırt ederler | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
4 | Öğrenciler, aranacak maden türlerine göre en uygun jeofizik yöntemleri seçerler | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
5 | Öğrenciler, araziye en uygun ölçüm şeklini tasarlarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
6 | Öğrenciler, arazi verilerine hesaplama yöntemlerini uygularlar | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
7 | Öğrenciler, ölçüm ve hesap çıktılarını değerlendirir ve yorumlarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar ve madencilik iş akışı ve uğraşıları | 1. Hafta Ders Notu |
2 | Madenlerin oluşum şekilleri ve türleri | 2. Hafta Ders Notu |
3 | Maden aramacılığında Jeofizik arama işlem aşamaları | 3. Hafta Ders Notu |
4 | Jeofizik yöntemlerle maden arama ilkeleri | 4. Hafta Ders Notu |
5 | Maden aramalarında Jeofizik Yöntemlerin seçimi ve uygulama biçimleri | 5. Hafta Ders Notu |
6 | Jeofizik ölçü tasarımı yöntemleri | 6. Hafta Ders Notu |
7 | Ölçüm için arazide-yerinde ölçmelerin yapılması | 7. Hafta Ders Notu |
8 | Araziden ölçülen verilerin değerlendirilmesi ve yorumlanması | 8. Hafta Ders Notu |
9 | Elektrik yöntemler ile maden araştırmaları | 9. Hafta Ders Notu |
10 | Manyetik yöntemler ile maden araştırmaları | 10. Hafta Makale |
11 | Elektromanyetik yöntemler ile maden araştırmaları | 11. Hafta Makale |
12 | Gravite yöntemler ile maden araştırmaları | 12. Hafta Makale |
13 | Radyoaktivite ve kuyu logu ile maden araştırmaları | 13. Hafta Makale |
14 | Diğer yöntemler ile maden araştırmaları | 14. Hafta Makale |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ercan, A.(1998).Maden Jeofiziği Ders Notları, İTÜ Maden Fakültesi, Jeofizik Müh.Bölümü, İstanbul. Maden Jeofiziği (2016).Jeofizik Bülteni, Jeofizik Mühendisleri Odası, Sayı:76-77, Ankara. |
Ders Kaynakları | 1. 1966. Mining Geophysics. SEG Editorial Com. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 18 | 18 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |