| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Klimatoloji Metodları | COG 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BEYZA USTAOĞLU | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. BEYZA USTAOĞLU, | 
| Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Derya Evrim KOÇ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İklim verilerinin düzenlenmesi,sayısal analizinin yapılabilmesidir. Elde edilen sonuçların grafik ve tablolarla gösterilmesi ile haritalanabilmesidir.  | 
                                
| Dersin İçeriği | İklim verileri  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İklim analizinde gerekli verileri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 2 | Homojenlik ve inhomojenlik testleri hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | İklim verilerini istatistiksel olarak analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 4 | Analiz sonuçları ile ilgili tablo, grafik ve harita hazırlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, | 
| 5 | Tablo, grafik ve haritaları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | İklim elemanlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Ödev, Sınav, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Yeryüzünün güneş radyasyonu ve enerji bilançosu | |
| 2 | Meteorolojik rasat verilerinin değerlendirilmesi ve tahlili:Değişken,mutlak ekstemler | |
| 3 | Değer sınıfları,frekans,mod | |
| 4 | Ortalamalar,sadeleştirmeler | |
| 5 | Rasat serisindeki düzensizlikler,sebepleri,homojen ve homojen olmayan karakterin tespiti | |
| 6 | Homojen ve homojen olmayan karakterin tespiti | |
| 7 | Sıcaklıkla ilgili yapılması gereken incelemeler | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kontinentalite derecesi | |
| 10 | Basınç ve rüzgarlar:hakim rüzgar yönü ve frekansının tespiti | |
| 11 | Nem ve Yağış:Yağış haritalarının çizilmesi,buharlaşma,evapotranspirasyon ve su bilançosunun hazırlanması | |
| 12 | Yağış etkinliği kavramı ve formülleri | |
| 13 | Yağış etkinliği kavramı ve formülleri | |
| 14 | Kompleks klimatoloji incelemeleri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Türkeş, Murat, 2010, Klimatoloji ve Meteoroloji, Kriter Yayınevi, İstanbul. Erinç,Sırrı,1984,Klimatoloji ve Metodları,İstanbul Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü Yayınları No:2,İstanbul 
  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
| 2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
| 3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
| 4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
| 5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
| 6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
| 7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
| 8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
| 9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
| 10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | ||||||
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
| 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İklim analizinde gerekli verileri bilir | |||||||||||||||
| 2 | Homojenlik ve inhomojenlik testleri hazırlar | |||||||||||||||
| 3 | İklim verilerini istatistiksel olarak analiz eder | |||||||||||||||
| 4 | Analiz sonuçları ile ilgili tablo, grafik ve harita hazırlar | |||||||||||||||
| 5 | Tablo, grafik ve haritaları yorumlar | |||||||||||||||
| 6 | İklim elemanlarını açıklar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 | 
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||