| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye Cumhuriyeti’Nin Ekonomi Politikaları | UTR 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | -- |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ENİS ŞAHİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hakan Türkkan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti ekonomi politikaları hakkında gerekli bilgiye sahip olmak. |
| Dersin İçeriği | T.C.’nin iktisadi gelişimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1)Osmanlı Devleti’nin İktisadi yapısını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 2 | 2)Milli Mücadelenin mali kaynakları hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, |
| 3 | 3)Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş döneminde iktisadi yapıyı analiz eder | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 4 | 4)Planlı ekonomi gelişmelerini öğrenir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
| 5 | 5)Devletçilik ve liberalizm uygulamalarının Türkiye’ye getirdiği yenilikleri değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Devleti’nin ekonomik yapısı ve I. Dünya Savası sonrası iktisadi durumu. | |
| 2 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devraldığı ekonomik yapı | |
| 3 | Kurtuluş Savası ve iktisadi kaynakları. | |
| 4 | İzmir İktisat Kongresi. | |
| 5 | Atatürk’ün devlet ve devletçilik anlayışı ve bunun Türk ekonomisine etkileri | |
| 6 | Altı temel ilkeden biri olarak devletçilik. Milli ekonomi uygulamaları | |
| 7 | Türkiye’de yabancı sermaye meselesi. | |
| 8 | Uzun vadeli ve planlı kalkınma planları. | |
| 9 | 1923-38 devletçilik uygulamaları. | |
| 10 | Devlet isletmeciliği ve iktisadi devlet teşekkülleri., 1938-50 yılları arasındaki ekonomi uygulamaları ve devletçilik | |
| 11 | II. Dünya Savası’ndan sonra Türkiye Cumhuriyeti ekonomisi. | |
| 12 | Demokrat Parti’nin iktisadi politikaları | |
| 13 | Avrupa Birliği ve Türkiye ekonomisi | |
| 14 | Değerlendirmeler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Tevfik Çavdar, Türkiye ekonomisisin Tarihi (1900-1960), Ankara, 2003. 2. Ulaş Kipal, Devletçilik Uygulamaları, İstanbul, 2004. 3. Afet İnan, Birinci Beş Yıllık Sanayi Planı. 4. Cemil Koçak, Milli Şef Dönemi, 2 cilt, İstanbul, 2000. 5. S.Y. Tezel, Cumhuriyet Dönemi İktisadi Tarihi (1923-1950), Ankara, 1982. 6. D.İ. E. İstatistik Yayınları. 7. Korkut Boratav, Türkiye’de Devletçilik, İstanbul, 1974. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma | X | |||||
| 1 | T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma | X | |||||
| 2 | Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. | X | |||||
| 2 | Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. | X | |||||
| 3 | T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. | X | |||||
| 3 | T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. | X | |||||
| 4 | Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. | X | |||||
| 4 | Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. | X | |||||
| 5 | Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. | X | |||||
| 5 | Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. | X | |||||
| 6 | Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. | X | |||||
| 7 | Bilişim teknolojilerine hakim olma. | X | |||||
| 7 | Bilişim teknolojilerine hakim olma. | X | |||||
| 8 | Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 8 | Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 10 | Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. | X | |||||
| 10 | Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1)Osmanlı Devleti’nin İktisadi yapısını kavrar | ||||||||||||||||||||
| 2 | 2)Milli Mücadelenin mali kaynakları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||||||||||
| 3 | 3)Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş döneminde iktisadi yapıyı analiz eder | ||||||||||||||||||||
| 4 | 4)Planlı ekonomi gelişmelerini öğrenir | ||||||||||||||||||||
| 5 | 5)Devletçilik ve liberalizm uygulamalarının Türkiye’ye getirdiği yenilikleri değerlendirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 37 |
| Toplam | 37 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 2 | 25 | 50 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 180 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||