| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Milli Mücadele Dönemi Sosyal Tarihi | UTR 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SAFİYE KIRANLAR, | 
| Dersin Yardımcıları | 
 
  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Türkiye’nin savaş yıllarını içeren sosyal tarihi ve dönemin sosyal politikalarının analiz edilmesi  | 
                                
| Dersin İçeriği | Birinci Dünya Savaşı’nın etkilerini de göz önünde tutarak Ulusal Kurtuluş Savaşı’nın sosyal tarihini anlatmak  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | 1)Kurtuluş Savaşı yıllarında sosyal politikalarının belirlendiği şartları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, | 
| 2 | 2)Kurtuluş Savaşı yıllarında toplumsal hayatta yaşanan sıkıntıları anlar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, | 
| 3 | 3)Savaş yılları ile günümüz sosyal politikaları ve gelişmeleri sosyal tarih perspektifinden değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, | 
| 4 | 4)Belirtilen dönem aralığındaki sosyal yardım anlayışının günümüz sosyal yardım anlayışıyla olan benzerliklerini ve farklılıkları inceler | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, | 
| 5 | 5)Geçmişteki sosyal yardım politikalarıyla günümüz sosyal yardım politikaları hakkında analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | II. Meşrutiyet sonrası sosyal politika uygulamaları ve İttihat ve Terakki’nin getirdiği yeni açılımların incelenmesi | |
| 2 | Birinci Dünya Savaşı yıllarında toplumsal yaşantı ve savaşın toplum üzerindeki etkisini inceleme | |
| 3 | Kurtuluş Savaşı yıllarında toplumun genel görünümü, Ülkede yaşanan işgaller ve bu işgallere verdiği tepki doğrultusunda toplumun Kurtuluş Savaşı karşısındaki tavrı | |
| 4 | Kurtuluş Savaşı yıllarında toplumsal katmanlar ve devletin bu gruplar karşısındaki duruşu | |
| 5 | Kurtuluş Savaşı yıllarında TBMM Hükümeti’nin sosyal politika hedeflerinin belirlenmesi | |
| 6 | Belirlenen sosyal politikalar çerçevesinde yapılan ilk uygulamalar ve hükümet programlarının bu bağlamda değerlendirilmesi | |
| 7 | İstanbul Hükümeti’nin toplumsal politikalarının değerlendirilmesi (Bu noktada özellikle TBMM’ye devrettiği miras üzerinde yoğunlaşılacaktır) | |
| 8 | Kurtuluş Savaşı yıllarında Türkiye’de çalışma ilişkileri, tarım ve sanayinin değerlendirilmesi. Kurtuluş Savaşı yıllarında sosyal güvenlik anlayışı | |
| 9 | Kurtuluş Savaşı yıllarında TBMM Hükümeti’nin yardımına muhtaç gruplara yönelik uygulamaları (Kadınlar, çocuklar, yaşlılar, acizler, felaketzedeler vb) | |
| 10 | Kurtuluş Savaşı yıllarında muhacir ve mülteciler ve TBMM Hükümeti’nin bu gruplara yönelik sosyal politikaları | |
| 11 | Uygulanan sosyal politikaların mali kaynaklarının incelenmesi | |
| 12 | Devletin sosyal politikalarında yardımcı olan kurumlar ve yardım/bağış amacıyla çalışan cemiyetler | |
| 13 | Kurtuluş Savaşı sosyal politikalarına sosyal tarih perspektifinden bakılarak genel değerlendirmeler yapmak | |
| 14 | Kurtuluş Savaşı yıllarında izlenen siyasetin Cumhuriyet’in ilanında sonra belirlenecek politikalara yaptığı etkinin incelenmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. 75 Yılda Çarkları Döndürenler, İstanbul 1999.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | T.C. Tarihi alanında araştırma tekniklerine hakim olma | X | |||||
| 2 | Araştırma yöntemleri ve kuramsal uygulamalarda ustalaşma. | X | |||||
| 3 | T.C. Tarihi alanına bilimsel çalışmalarıyla katkıda bulunma. | X | |||||
| 4 | Metin değerlendirme ve eleştirme becerisi kazanma. | X | |||||
| 5 | Alanında yeni fikirler ve bilgiler ortaya koyma. | X | |||||
| 6 | Diğer alanlarla ortak çalışabilme yöntemlerine sahip olma. | X | |||||
| 7 | Bilişim teknolojilerine hakim olma. | X | |||||
| 8 | Bitirme Projesi ile ilgili en az bir akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası platformlarda çalışma alanı ile ilgili iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 10 | Etik ve ahlaki konularda alanının gerektirdiği ilkelere sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1)Kurtuluş Savaşı yıllarında sosyal politikalarının belirlendiği şartları analiz eder | ||||||||||
| 2 | 2)Kurtuluş Savaşı yıllarında toplumsal hayatta yaşanan sıkıntıları anlar | ||||||||||
| 3 | 3)Savaş yılları ile günümüz sosyal politikaları ve gelişmeleri sosyal tarih perspektifinden değerlendirir | ||||||||||
| 4 | 4)Belirtilen dönem aralığındaki sosyal yardım anlayışının günümüz sosyal yardım anlayışıyla olan benzerliklerini ve farklılıkları inceler | ||||||||||
| 5 | 5)Geçmişteki sosyal yardım politikalarıyla günümüz sosyal yardım politikaları hakkında analiz eder | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 25 | 
| 1. Ödev | 37 | 
| 2. Ödev | 38 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 | 
| 1. Final | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | 
| Ödev | 2 | 25 | 50 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 180 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||