| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bt İle İş Süreç Yönetimi | ISE 457 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmelerin rekabet avantajı elde edebilmeleri için, sürekli gelişme yönünde iç ve dış öğrenme olanaklarından yararlanarak daha verimli hale gelebilmelerini sağlayacak iş süreçlerinin yönetiminin gerçekleşebilmesi için yapılması gerekenlerin öğrenciye kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Süreçlerin organizasyon yapıları içindeki yeri, süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, süreç tanımlama, süreç durum analizi, süreç performans ölçümü, dökümantasyonu, iyileştirilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Sürecin öğelerini belirleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 7 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirebilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 8 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri / teknikleri açıklayabilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 9 | Süreçler arası ilişkileri kurabilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 10 | Süreç iyileştirme yöntemlerini açıklayabilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 11 | Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirebilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Süreç Yönetimine Giriş | |
| 2 | Organizasyon yapıları ve süreçler | |
| 3 | Süreçlerin sınıflandırılması ve hiyerarşisi | |
| 4 | Süreç modelleme | |
| 5 | Süreç haritalarının oluşturulması | |
| 6 | Kalitatif ve kantitatif süreç analizi | |
| 7 | Süreçlerin yeniden tasarımı | |
| 8 | Süreç otomasyonu | |
| 9 | Süreçlerin izlenmesi ve denetimi | |
| 10 | Süreç yönetiminde kullanılan BT sistemleri | |
| 11 | ERP sistemleri ve süreçler | |
| 12 | ERP sistemleri ve süreçler | |
| 13 | Bilişim sistemleri proje yünetimi – değişim yönetimi | |
| 14 | Proje/ödev sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dumas M. et al., Fundamentals of Business Process Management, Springer Verlag Berlin Heidleberg, ISBN: 978-3-642-33142-8 (Print) 978-3-642-33143-5 (Online), 2013. |
| Ders Kaynakları | 1. Magal, S. R. and Word, J., Essentials of Business Process and Information Systems, Wiley, U.S.A., 2009. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Organizasyon yapısı içinde süreçlerin yerini tanımlayabilir | ||||||||||||
| 2 | Sürecin özelliklerini öğrenerek nelerin süreç olabileceğini açıklayabilir | ||||||||||||
| 3 | İşletmelerdeki faaliyetleri süreç olarak yapılandırabilir | ||||||||||||
| 4 | Bir işletmenin kilit süreçlerini belirleyebilir | ||||||||||||
| 5 | Sürecin öğelerini belirleyebilir | ||||||||||||
| 6 | Süreçlerin performans göstergelerini hazırlayabilir | ||||||||||||
| 7 | Süreçlerin dökümante edilmesini gerçekleştirebilir | ||||||||||||
| 8 | Süreç yönetiminde kullanılan modelleri / teknikleri açıklayabilir | ||||||||||||
| 9 | Süreçler arası ilişkileri kurabilir | ||||||||||||
| 10 | Süreç iyileştirme yöntemlerini açıklayabilir | ||||||||||||
| 11 | Süreçlerin mevcut durumunu değerlendirebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 15 |
| 2. Ödev | 15 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||