| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Excel Vba Programlama | YBS 253 | 3 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Vba uygulamalarıyla; işletmelerde yaygın olarak kullanılan excel programı içinden, pratik hazırlanan projeleri yazacak ve raporlandıracak beceriyi kazanmak. |
| Dersin İçeriği | Makrolar, userformlar,işletme kayıtlarından örnek uygulamalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Problem çözüm adımlarını akış diyagramına dökebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Programlama ile ilgili temel yapıları öğrenmek | Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
| 3 | İşletme problemlerini modelleyerek sistematik çözüm sunmak | Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
| 4 | Kullanıcı dostu arayüzler hazırlamak | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Excelde VBA arayüzü tanıtımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Excelde Makro kullanımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | VBA Programlama Temelleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | VBA nesneleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | VBA fonksiyonları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | VBA zaman fonksiyonları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | VBA UserForm kullanımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | VBA UserForm Kontrolleri | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Grafiksel Arayüz Tasarımı | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Tedarikçi Değerlendirme Örnek Uygulaması | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Müşteri Kayıtları için örnek uygulama hazırlanması | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Proje Sunumu | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Proje Sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 14 Haftalık Ders Notu Hers Dersten Önce Sisteme yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | Excel ile Programlama, M.Temel KORKMAZ |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | ||||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | ||||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | ||||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | ||||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Problem çözüm adımlarını akış diyagramına dökebilmek | ||||||||||
| 2 | Programlama ile ilgili temel yapıları öğrenmek | ||||||||||
| 3 | İşletme problemlerini modelleyerek sistematik çözüm sunmak | ||||||||||
| 4 | Kullanıcı dostu arayüzler hazırlamak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||