| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erp Sistemlerinde Yazılım Geliştirme: Axapta Uygulamaları | YBS 415 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Türkiye’de kullanımı yaygınlaşan ve diğer kurumsal kaynak planlama sistemlerinin anlaşılmasında da örnek olarak sunulabilecek Microsoft Dynamics Axapta’da başlangıç ve orta seviyede yazılım geliştirme işlemi yapılabilirliğini sağlamak.
|
| Dersin İçeriği | Microsoft Dynamics Ax’ın mimarisini, geliştirici ara yüzüne ait elemanları, temel X++ kodlarını tanımak. Son kullanıcın kullanabileceği basit formlar oluşturmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Örnek bir KKP sisteminin mimarisini tanımak | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bir KKP sisteminde geliştirici yüzündeki elemanları tanımak, | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Dynamics Ax’da basit denetim kodlarını öğrenmek, | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
| 4 | Son kullanıcılar için basit formlar oluşturmak, | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
| 5 | KKP sistemlerinde projenin bütününü ve geliştirme yapılan bölümün detaylarını görebilecek beceriyi kazanmak, | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dynamics AX Teknoloji ve Sistem Mimarisi | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Data Dictionary kullanarak EDT ve Tablo oluşturma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Data Dictionary kullanarak indeks, ilişki ve Enum oluşturma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Kullanıcı ara yüzünde görülen formları oluşturan elemanları tanıma | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Formlara veritabanı eklemek ve veritabanları arasında ilişkiler kurmak | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Listeleme Sayfaları oluşturmak | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Güvenlik için rolleri, görevleri ve imtiyazları öğrenmek | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARASINAV | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | X++ geliştirme araçlarını tanımak | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | X++ denetim komutlarını tanımak | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | X++ ile basit kodlar yazmak | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | X++ ile nesne ve sınıf yapısını görmek | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Kodlarla veri tabanına bağlanmak ve uygulama yapmak | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Proje Sunumları | Ders notlarının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 80303 Development I in Microsoft Dynamics AX 2012, 80303 Development II in Microsoft Dynamics AX 2012, Ders notları |
| Ders Kaynakları | 80303 Development I in Microsoft Dynamics AX 2012, 80303 Development II in Microsoft Dynamics AX 2012, Ders notları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni ve Güncel teknolojileri takip edebilir ve bunları değerlendirebilir | X | |||||
| 2 | Kurumsal Bilişim Sistemlerini işleyişini anlayabilir ve bu sistemleri temel seviyede kullanabilir | X | |||||
| 3 | Temel seviyedeki işletme problemlerin sayısal modellerini oluşturur | X | |||||
| 4 | Modellenmiş işletme problemlerini bilişim teknolojileri yardımıyla çözer ve çözümleri yorumlar | X | |||||
| 5 | Bilişim odaklı projelere takımın bir bireyi olarak katkı sağlar | X | |||||
| 6 | Proje yönetiminde takım çalışmasını destekleyen bilgi teknolojileri araçlarını etkin bir biçimde kullanır | X | |||||
| 7 | Temel işletme fonksiyonlarına ve bilişim teknolojilerine hâkim olur ve bunlar arasındaki bağlantıyı kurar | X | |||||
| 8 | Kurumsal bilişim sistemlerinin tasarlanması, geliştirilmesi ve uygulanması süreçlerine katkı verir. | X | |||||
| 9 | Girişimcilik projeleri de dâhil olmak üzere her türlü proje için kaliteli dokümantasyon üretebilir ve bu dokümanları sunar | X | |||||
| 10 | Bilgilendirici, efektif ve ilgi çekici sunumlar hazırlar ve bu sunumları sunar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Örnek bir KKP sisteminin mimarisini tanımak | ||||||||||
| 2 | Bir KKP sisteminde geliştirici yüzündeki elemanları tanımak, | ||||||||||
| 3 | Dynamics Ax’da basit denetim kodlarını öğrenmek, | ||||||||||
| 4 | Son kullanıcılar için basit formlar oluşturmak, | ||||||||||
| 5 | KKP sistemlerinde projenin bütününü ve geliştirme yapılan bölümün detaylarını görebilecek beceriyi kazanmak, |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü | 42 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||