| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Sağlık Sistemi | SAY 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özgün ÜNAL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci; Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü, Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilecektir. |
| Dersin İçeriği | Türkiye´nin demografik yapısı ve sağlık statüsü |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Türk Sağlık Sisteminin organizasyonunu ve yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 4 | Sağlık örgütlenmesinin, toplumda yaşayan bireylerin tümüne, kapsayıcı nitelikte, gereksinim duydukları yerde ve ölçüde hizmet sunumunu açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 5 | Sağlık hizmetlerini örgütlemede göz önüne alınması gereken ilkeleri sayar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 6 | Etkili bir sağlık sisteminin bileşenlerini oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu bileşenleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 7 | Türkiye sağlık politikalarını analiz ederek başka ülkelerin sağlık politikalarıyla karşılaştırır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye'nin demografik yapısı ve sağlık statüsü | Önerilen kaynakların okunması |
| 2 | Türk Sağlık Sistemine Genel Bir Bakış | Önerilen kaynakların okunması |
| 3 | Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Geçmişi | Önerilen kaynakların okunması |
| 4 | Türk Sağlık Sisteminin Tarihsel Geçmişi | Önerilen kaynakların okunması |
| 5 | Türkiye’de Son Zamanlarda Yapılan Sağlık Reformları | Önerilen kaynakların okunması |
| 6 | Türk Sağlık Sistemi’nin Örgütsel Yapısı | Önerilen kaynakların okunması |
| 7 | Türk Sağlık Sisteminin yönetimi | Önerilen kaynakların okunması |
| 8 | Türk Sağlık Sisteminin Finansmanı | Önerilen kaynakların okunması |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Türk Sağlık Sisteminde İnsan Kaynakları Yönetimi | Önerilen kaynakların okunması |
| 11 | Sağlık Harcamaları | Önerilen kaynakların okunması |
| 12 | Türk Sağlık Sisteminde Performans ve Performans Belirleyicileri | Önerilen kaynakların okunması |
| 13 | Türkiye Özel Sağlık Sektörü | Önerilen kaynakların okunması |
| 14 | Türk Sağlık Sisteminin Karşılaşabileceği Uzun Vadeli Sorunlar | Önerilen kaynakların okunması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ulusal Hastalık Yükü ve Maliyet Etkililik Projesi Raporları (www.hm.saglik.gov.tr). |
| Ders Kaynakları | -Türkiye Ulusal Sağlık Hesapları 1999-2000 Çalışma Raporları (www.hm.saglik.gov.tr) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
| 2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
| 3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
| 4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
| 5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
| 6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
| 7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
| 8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
| 10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiye´nin demografik yapısını ve sağlık statüsünü açıklayabilir. | ||||||||||
| 2 | Türkiye´de sağlık hizmetlerinin erişilebilirliğini ve kullanımını değerlendirebilir. | ||||||||||
| 3 | Türk Sağlık Sisteminin organizasyonunu ve yönetim fonksiyonlarını açıklayabilir. | ||||||||||
| 4 | Sağlık örgütlenmesinin, toplumda yaşayan bireylerin tümüne, kapsayıcı nitelikte, gereksinim duydukları yerde ve ölçüde hizmet sunumunu açıklar. | ||||||||||
| 5 | Sağlık hizmetlerini örgütlemede göz önüne alınması gereken ilkeleri sayar. | ||||||||||
| 6 | Etkili bir sağlık sisteminin bileşenlerini oluşturan unsurlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu bileşenleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | ||||||||||
| 7 | Türkiye sağlık politikalarını analiz ederek başka ülkelerin sağlık politikalarıyla karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| 4. Kısa Sınav | 10 |
| 5. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||