Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimleri | ISL 106 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Özgün ÜNAL |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Örgüt içinde çalışanların davranışları tanır, grup davranışının dinamiklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Kişilik Teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Kültür, değerler, inançlar ve tutumlar hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Bireyin davranışını belirleyen faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Gruplar ve Grup Türleri ile Duygular ve Heyecanlar konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
2 | Motivasyon ve Motivasyon teorileri | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
3 | Tutumlar | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
4 | Algılama ve Algılama Hataları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
5 | Atfetme Süreci ve Atfetme Hataları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
6 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
7 | Kültür ve Davranış | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
8 | Kişilik ve Kişilik Kuramları | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
9 | ARASINAV | |
10 | Gruplar ve Grup Çeşitleri | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
11 | İnançlar, Değerler ve Tutumlar | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
12 | Duygular ve Kontrolü | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
13 | Sosyal Etki ve Uyma Davranışı | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
14 | Davranış Bilimlerinde Güncel Konular | Kaynaklardan ilgili bölümün okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güney Salih (2015) Davranış Bilimleri, Nobel, Ankara. Tutar H. (eds) (2013) Davranış Bilimleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara
|
Ders Kaynakları | Akgemici, T., Şimşek, M. Ş. ve Çelik, A. (2014), Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Eğitim Kitabevi Yayınları Eroğlu, F. (2015), Davranış Bilimleri, Beta Yayınları Robbins, S. P. (2001). Organizational behavior. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | ||||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
4. Kısa Sınav | 10 |
5. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 5 | 3 | 15 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |