| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uzun Dönemli Bakım Hizmetleri | SAY 409 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özgün ÜNAL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek ve uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Uzun dönemli bakım hizmetlerinin tanımı, kapsamı ve önemi; uzun dönemli bakımın önemini artıran gelişmeler; ülkemizde ve dünyada uzun dönemli bakım hizmetleri; uzun dönemli bakım hizmetlerinde sağlık personeli ekibi; uzun dönemli bakım kurumları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımının önemini kavramak. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısında ve hastalık yapısında gözlemlenen değişiklik konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Uzun dönemli bakım hizmetleri konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uzun dönemli bakım hizmetleri kapsamı | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 2 | Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısındaki değişiklikler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 3 | Dünyada ve ülkemizde hastalık yapısındaki değişiklikler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 4 | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımaları | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 5 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinin verildiği kurum türleri | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 6 | Dünyada ve ülkemizde uzun dönemli bakım hizmetlerinin karşılaştırılması | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 7 | Dünyada ve ülkemizdeki uzun dönemli bakım hizmetlerinde yaşanan sorunlar | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 8 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımı | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 9 | ARA SINAV | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 10 | Uzun dönemli bakım hizmetleri için gerekli örgütlenme | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 11 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 12 | Uzun dönemli bakım hizmetlerini sağlayan özel ve kamu kurumlarının yaşanan zorluklar | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 13 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetiminde yaşanan son gelişmeler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| 14 | Uzun dönemli bakım hizmetleri geleceğe yönelik perspektifler | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| Ders Kaynakları | World Health Organisation, Ethical Choices in Long-Term Care: What Does Justice Require?, 2002. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
| 2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
| 3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
| 4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
| 5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
| 6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
| 7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
| 8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
| 10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uzun dönemli bakım hizmetleri yönetimi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||||||
| 2 | Uzun dönemli bakım hizmetlerinde ekip yaklaşımının önemini kavramak. | ||||||||||
| 3 | Nüfus ve hastalık yapısındaki değişimlerin ülke sağlık sistemine yansımalarını analiz etmek. | ||||||||||
| 4 | Dünyada ve ülkemizde nüfus yapısında ve hastalık yapısında gözlemlenen değişiklik konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||||||
| 5 | Uzun dönemli bakım hizmetleri konusunda bilgi sahibi olmak. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||