Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kritik Analitik Düşünce Becerileri | SAU 557 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bünyamin Yasin Çakmak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katılımcıların eleştirel düşünce becerilerini geliştirmek ve bu becerilerini aktif şekilde uygulamalarına zemin hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği | Düşünme kavramının Açıklanması Karar Alma ve Düşünme Özellikleri Kritik Düşünme, Eleştirel Yaklaşım ve Analitik Kavramlarının Açıklanması Argüman,Retorik,Öncül, Çıkarım Kavramlarının Açıklanması Argüman Oluşturma ve Değerlendirme Mantık,Tümdengelim,Tümevarım Kavramları Algı Yönetimi ve Basamakları Ara Sınav Kritik ve Analtik Düşünme Aşamaları Kritik ve Analtik Düşünme Önündeki Engeller Aldatıcı muhakeme,Safsata Dil Kalıpları ve Örnekleri Doğru Bilgi, İnanç ve Görelilik Kavramları Medya ve Propaganda Bağlamında Kritik ve Analtik Düşünme
Kritik Düşünme, Eleştirel Yaklaşım, Analitik Kavramlarının Açıklanması
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Düşünce Kavramı, KAD Kavramı ve önemi, Birey Olarak Farkındalık ve Kritik Analitik Düşünme Bakış Açısından Vazifelerimiz, Dil ve Düşünme . Kritik ve Analitik Düşünmenin Önündeki Engeller, Muhakeme, Delillerle Sorgulama | |
2 | Hedef Belirleme | |
3 | Algılama Yönetimi, Farkındalık Kültürü Oluşturmada Algıda Seçicilik | |
4 | Safsata Kılavuzu | |
5 | Safsata Kılavuzu | |
6 | Propaganda ve İkna teknikleri | |
7 | Propaganda ve İkna teknikleri | |
8 | Kitleler Psikolojisi | |
9 | Sor, Sorgula, Muhakeme Et | |
10 | Evhamlı ve kaygılı olmayı bırak | |
11 | Çelişkileri fark et | |
12 | Arzularına gem vur Makul ol | |
13 | Kritik Okuma, Örnek Makale Analizi | |
14 | Kritik Okuma, Örnek Makale Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Eleştirel Düşünme Kılavuzu,Tracy Bowell, Gary Kemp,TÜBİTAK Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,28 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |