| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sünen Edebiyatı ve Tirmizi’Nin Sünen’İ | HAD 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDULLAH AYDINLI | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDULLAH AYDINLI, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Hadis edebiyatını en zengin alanlarından biri olan Sünen Eebiyatını, tarihi gelişimi içinde inceleyerek muhtevası ve değeri ha hakkında bilgi ve kanaat sahibi kılmak | 
| Dersin İçeriği | Sünnet kavramı ile genel olarak hadis edebiyatının tarihi gelişimimden sonra sünen edebiyatının doğuşu ve gelişimi, meşhur sünenler, bu türün en meşhur eserlerinden biri olan Sünen-i Tirmizi´nin tetkik ve tahlili | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Hadis edebiyatının türlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 2 | Sünenlerin ayırıcı özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 3 | Hadis edebiyatının gelişmesine etki eden saikleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 4 | Sünen yazarlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 5 | Hadis edebiyatının tarihi gelişimini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, | 
| 6 | Sünenleri kendi arasında mukayese eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sünnet kavramı ve tarihi gelişimi | |
| 2 | Hadislerin tedvin ve tasnifi | |
| 3 | Tasnife etki eden hususlar | |
| 4 | Ahkam hadisleri edebiyatı | |
| 5 | Sunen edebiyatının tarihi seyri | |
| 6 | Meşhur sunen eserlerinden seçmeler (1) | |
| 7 | Meşhur sunen eserlerinden seçmeler (2) | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Tirmizi´nin Hayatı ve eseri | |
| 10 | Tirmizi´nin Sünen´inin özellikleri | |
| 11 | Sünen´de hadis usulü uygulamaları | |
| 12 | Tirmizi´nin hadis edebiyatındaki yeri | |
| 13 | Sünen´den seçme metinler (1) | |
| 14 | Sünen´den seçme metinler (2) | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Akyüz, Ali, Said b. Mansur Sezgin, F., Buharinin Kaynakları, İstanbul-1956 [2] el-A´zamî, Dirasat fi´l-Hadisi´n-Nebevî, Beyrut-1980. [3 Itr, N., el-İmamu´t-Tirmizî, Mısır-1970  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | 
|---|---|---|
| 1 | Hadis edebiyatının türlerini tanır | |
| 2 | Sünenlerin ayırıcı özelliklerini kavrar | |
| 3 | Hadis edebiyatının gelişmesine etki eden saikleri değerlendirir | |
| 4 | Sünen yazarlarını tanır | |
| 5 | Hadis edebiyatının tarihi gelişimini değerlendirir | |
| 6 | Sünenleri kendi arasında mukayese eder | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 30 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||