Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalite Yönetimi | KAL 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEMRA BORAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin düşük maliyetle yüksek kaliteli ürün veya hizmet üreterek rekabet edebilirliğini sağlayan kalite yönetim anlayışını tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Kalite ve genel kavramlar, Klasik kalite anlayışı ile günümüz kalite anlayışını karşılaştırma, Kalite yönetimi tanımı, Kalite yönetimi özellikleri, Kalite yönetimi uygulama adımları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite ve genel tanımları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Kalite yönetimi ve özelliklerini bilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Kalite yönetimi nasıl uygulanacağını bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Kalite kültürünü nasıl oluşturacağını bilir | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite ve genel tanımlar | Ders notu |
2 | Geleneksel kalite ve günümüz kalite anlayışı | Ders notu |
3 | Kalite guruları | Ders notu |
4 | Kalite yönetimi | Ders notu |
5 | Müşteri odaklılık | Ders notu |
6 | Toplam katılımcılık | Ders notu |
7 | Tedarikçi ilişkileri | Ders notu |
8 | Liderlik | Ders notu |
9 | Süreç yönetimi | Ders notu |
10 | Sistem yaklaşımı | Ders notu |
11 | Verilere dayalı karar verme | Ders notu |
12 | Kalite kültürü | Ders notu |
13 | Kalite yönetimi sorumluuk ve görevler | Ders notu |
14 | Uygulama örnekleri | Ders notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Developing New Products with TQM, Charles D. Gevirtz, Mc Graw Hill Inc., 1994. 2.Total Quality Training, Brian tThomas, Mc Graw Hill, 1992. 3.TQM for Information systems Management, James W. Cortoda, McGraw Hill Inc. 1995. 4.TK Y’nin Dört Aşaması, Charles N. Weaver, Çeviren Tuncay Birkan-Osman Akınhay ISO 1992. 5.Krizden Çıkış, W. Edwards Deming Arçelik Yayını Basım yılı 1986, Çeviri yılı 1996. 6. TQM in Action –A practical approach to continuous performance improvement |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Kalite alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Kalite alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Kalite alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Kalite alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Kalite alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
8 | Kalite alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Kalite alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
10 | Kalite alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |