| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Histoloji | BIY 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ, |
| Dersin Yardımcıları | yok |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Sistemlerin histolojik özelliklerinin anlaşılması ve öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Sinir sistemi, dolaşım sistemi, üreme sistemi ve organları, üriner sistem, sindirim sistemi ve sindirim kanalları ilişkili organlar, solunum sistemi, endokrin sistem histolojisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sinir sistemi (Beyin, Beyincik, Beyin Kökü, Omurilik, PSS) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Sinir sistemi (Gangliyonlar, Perifer Sinirler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Üriner sistem (Böbrekler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Üriner sistem ( İdrarı ileten yollar) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Dişi Üreme sistemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Erkek Üreme sistemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Dolaşım sistemi (Kalp) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 8 | Dolaşım sistemi ( Kan Damarları, Lenf Damarları) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 9 | Ara Sınav | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 10 | Sindirim sistemi (Ağız boşluğu, Yutak, Yemek Borusu, Basit Mide) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 11 | Sindirim sistemi (Pancreas, Karaciğer, Safra kesesi) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 12 | Solunum sistemi (Burun boşluğu, Nazofarinks, Gırtlak) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 13 | Solunum sistemi (Hava borusu, Akciğerler) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 14 | Endokrin sistemi(Hipofiz, Epifiz) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 15 | Endokrin sistemi (Tiroid, Paratroid, Adren, Paragangliyonlar) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sinir sistemi (Beyin, Beyincik, Beyin Kökü, Omurilik, PSS) | |
| 2 | Sinir sistemi (Gangliyonlar, Perifer Sinirler) | |
| 3 | Üriner sistem (Böbrekler) | |
| 4 | Üriner sistem ( İdrarı ileten yollar) | |
| 5 | Dişi Üreme sistemi | |
| 6 | Erkek Üreme sistemi | |
| 7 | Dolaşım sistemi (Kalp) | |
| 8 | Dolaşım sistemi ( Kan Damarları, Lenf Damarları) | |
| 9 | Sindirim sistemi (Ağız boşluğu, Yutak, Yemek Borusu, Basit Mide) | |
| 10 | Sindirim sistemi (Pancreas, Karaciğer, Safra kesesi) | |
| 11 | Solunum sistemi (Burun boşluğu, Nazofarinks, Gırtlak) | |
| 12 | Solunum sistemi (Hava borusu, Akciğerler) | |
| 13 | Endokrin sistemi(Hipofiz, Epifiz) | |
| 14 | Endokrin sistemi (Tiroid, Paratroid, Adren, Paragangliyonlar) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Aytekin, Y., Solakoğlu, S. Temel Histoloji. Nobel Tıp Kitabevi. 2007 |
| Ders Kaynakları | 1)Kayalı, H. Özel Histoloji. İ.Ü. Yayınları. 1992 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sinir sistemi (Beyin, Beyincik, Beyin Kökü, Omurilik, PSS) | ||||||||||||
| 2 | Sinir sistemi (Gangliyonlar, Perifer Sinirler) | ||||||||||||
| 3 | Üriner sistem (Böbrekler) | ||||||||||||
| 4 | Üriner sistem ( İdrarı ileten yollar) | ||||||||||||
| 5 | Dişi Üreme sistemi | ||||||||||||
| 6 | Erkek Üreme sistemi | ||||||||||||
| 7 | Dolaşım sistemi (Kalp) | ||||||||||||
| 8 | Dolaşım sistemi ( Kan Damarları, Lenf Damarları) | ||||||||||||
| 9 | Ara Sınav | ||||||||||||
| 10 | Sindirim sistemi (Ağız boşluğu, Yutak, Yemek Borusu, Basit Mide) | ||||||||||||
| 11 | Sindirim sistemi (Pancreas, Karaciğer, Safra kesesi) | ||||||||||||
| 12 | Solunum sistemi (Burun boşluğu, Nazofarinks, Gırtlak) | ||||||||||||
| 13 | Solunum sistemi (Hava borusu, Akciğerler) | ||||||||||||
| 14 | Endokrin sistemi(Hipofiz, Epifiz) | ||||||||||||
| 15 | Endokrin sistemi (Tiroid, Paratroid, Adren, Paragangliyonlar) |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||